Станіслав-Мечислав Дембіцький (Stanisław Mieczysław Dębicki)

Станіслав-Мечислав Дембіцький (Stanisław Mieczysław Dębicki)

  • 4 грудня 1866, м. Любачув, нині Польща – 12 серпня 1924, Краків
  • Живописець, графік, педагог. Автор портретів, пейзажів, жанрових, історичних та релігійних композицій

    1881 – 1882 – навчання у Віденьській художній академії, викладач Х. Гріпенкель
    1882 – 1883 – навчання у Краківській академії мистецтв
    1884 – навчання у Мюнхенській академії мистецтв
    від 1885 – учасник мистецьких виставок у Львові
    1890 – 1891 – навчання в Академії Колароссі в Парижі
    1885 – 1890 – викладач у Коломийській керамічній школі
    1885 – 1892 – асистував В. Крицінському при розписах церкви св. Михаїла в Коломиї
    1895 – член комітету знавців Товариства прихильників красних мистецтв у Львові, до якого також увійшли Станіслав Батовський, Тадеуш Попєль, Ян Стика та Тадеуш Баронч.
    1891–1909 – живе і працює Львові
    від 1897 – член мистецького об’єднання «Штука»
    від 1899 – член спілки художників у Львові
    1900 – виконав сотні зарисовок костюмів, предметів побуту, музичних інструментів, гуцульських краєвидів для дослідження «Гуцульщина» В. Шухевича
    1900 – виконав монументальні розписи фойє Львівського академічного театру опери та балету («Танець», «Поезія», «Музика», «Мужність», «Любов», «Справедливість», «Мудрість»)
    1902 – учасник мистецької групи «Зерно»
    1904 – у Латинському кафедральному соборі у Львові виконав орнаментальні фрески у каплиці Милосердя Христа та фреску «Христос зцілює сліпого»
    від 1910 – доцент Краківської академії мистецтв
    від 1911 – професор Краківської академії мистецтв
    1912 – реставрував частину монументального розпису кафедрального собору в Коломиї

    Від 1900 захопився сецесією (модерном). Серед львівських митців Дембіцький найбільш широко і послідовно користувався тим набором виражальних засобів, який називають сецесійною «японщиною». Джерелом для застосування цих прийомів була колекція японських дереворитів, зібрана художником
  • Роботи
  • Станіслав-Мечислав Дембіцький. Єврейський похорон в містечку, 1887; олія, полотно; ЛНГМСтаніслав-Мечислав Дембіцький. Купання в Пруті, Коломия, 1887; олія, полотноСтаніслав-Мечислав Дембіцький. Купання жінок, 1887; олія, полотноСтаніслав-Мечислав Дембіцький. Молитва, 1887; олія, дошка; NMWrСтаніслав-Мечислав Дембіцький. Веретено, 1889; олія, полотно; NMWrСтаніслав-Мечислав Дембіцький. Кафе Париж, 1891; олія, полотно; NMWСтаніслав-Мечислав Дембіцький. Дощ, Львів, 1892; олія, полотно; NMKСтаніслав-Мечислав Дембіцький. Портрет дівчини, 1900-ті; олія, полотно; NMWСтаніслав-Мечислав Дембіцький. Портрет дружини, 1900 б,акв; NMKСтаніслав-Мечислав Дембіцький. Японка, 1900; олія, полотно; ЛНГМСтаніслав-Мечислав Дембіцький. Автопортрет, 1900; олія, полотно; NMKСтаніслав-Мечислав Дембіцький. Дверницький з дружиною, 1902; олія, полотно; NMKСтаніслав-Мечислав Дембіцький. Етюд голови старого, 1903; олія, картон; NMWСтаніслав-Мечислав Дембіцький. Портрет дитини, 1909; олія, полотно; NMWСтаніслав-Мечислав Дембіцький. Купальщиці, 1910-ті; олія, полотноСтаніслав-Мечислав Дембіцький. Купальщиці, 1910-ті; олія, полотноСтаніслав-Мечислав Дембіцький. Автопортрет в профіль, 1914; олія, полотно; NMWСтаніслав-Мечислав Дембіцький. Портрет лікаря, 1920; папір, акварель; MSLСтаніслав-Мечислав Дембіцький. Катажина Мрозова, 1924; олія, полотноСтаніслав-Мечислав Дембіцький. Хедер; олія, картонСтаніслав-Мечислав Дембіцький. Біля вогнища; олія, картон

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх