Теодор Аксентович

Теодор Аксентович

  • 13 травня 1859, Брашов, Румунія — 27 серпня 1938, Краків, Польща
  • Мюнхенська академія мистецтв
  • Митець здобув визнання як портертист (молодих і тендітних жінок) у техніці пастель. Теодор Аксентович також відомий портретами і картинами української тематики, зокрема гуцулів, в яких зобразив народний побут, обряди та звичаї

    1879-1882 – навчання в Мюнхенській академії красних мистецтв
    1882-1895 – удосконалював майстерність в Парижі в студії Каролюса-Дюрана
    1890-1899 – подорожі до Лондону та Риму, під час яких Теодор Аксентович малював портрети молодих жінок та польської аристократій. В Англії познайомився з акторкою Ізою Геубуд, з якою у 1893 році одружився.
    1894 – співпраця з Войцехом Коссаком і Яном Стикою над панорамою Рацлавицькою у Львові
    1895 – повернувся до Кракова, де обійняв посаду професора у Школі красних мистецтв, яку обіймав до 1934 року
    1897 – заснував художню школу для жінок
    1906 – вірменський архієпископ Йосип Теодорович запросив двох мтців з Краківської мистецької академії — Теодора Аксентовича та Юзефа Мегоффера — взяти участь у реконструкції і декоруванні Вірменської церкви у Львові. Теодору Аксентовичу належить проект нового вівтаря з мармуру та мозаїки в абсиді
    1910 – став ректором Краківської академії мистецтв
    Професор Краківської академії красних мистецтв.Серед учнів майстра — Леопольд Готтліб.
    1928 – почесний член Товариства заохочення красних мистецтв у Варшаві

    В історії польського мистецтва Теодор Аксентович відомий як співзасновник художнього товариства Sztuka, яке займалось організацією художніх виставок і продажем картин. Серед засновників і членів нового товариства були й інші художники, повʼязані зі Львовом: Яцек Мальчевський, Леон Вичулковський, Юзеф Мегоффер.

  • Роботи
  • Теодор Аксентович. Плакат до другої виставки творчого товариства SztukaТеодор Аксентович. Самотність у місті, Париж, 1887; олія, полотно Теодор Аксентович. Омнібус, 1891 Теодор Аксентович. Мозаїка Вірменського собору, ЛьвівТеодор Аксентович. Вітраж над хорами Катедри, ЛьвівТеодор Аксентович. Коломийка, 1895;  олія, полотно, MNWТеодор Аксентович. Портрет молодої жінки, 1898; пастельТеодор Аксентович. Гуцулка та лірник, 1900; картон, оліяТеодор Аксентович. Лірник з дівчинкою 1900; картон, олія, ЛНГМТеодор Аксентович. Гуцульський похорон, 1902; папір,пастель, акварель, MSK

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх