Артур Нахт-Самборський

Артур Нахт-Самборський share

  • 26 травня 1898, Краків – 9 жовтня 1974, Варшава
  • Краківська академія мистецтв
  • У творчості помітно формування авторської художньої мови в середовищі «паризької школи» та німецького експресіонізму. Характерними у колороті є перевага зелених відтінків та акценти червоного кольору

    1917-1919 – навчання у Краківській академії мистецтв у Войцеха Вейсса
    У роки перерви в навчанні Артур Нахт-Самборський жив у Берліні, де в цей період також перебували кілька молодих львівських художників (Альфред Абердам та Зигмунт Менкес), які навчались у студії Олександра Архипенка, з якими встановилися дружні та творчі стосунки.
    1923 – Артур Нахт-Самборський, Альфред Абердам та Зигмунт Менкес організували «Виставку трьох» у Львові (експонувала 26 серпня – 16 вересня в майстерні на вул. Романовича, 11; тепер – вул. Саксаганського)

    1923-1925 – навчання у Краківській академії мистецтв у Фелікса Коварського
    1935 – подорож в Іспанію разом з Зигмунтом Менкесом, художники підтримували тісний зв’язок протягом всього життя

    Після початку війни Артур Нахт-Самборський переїхав до Львова, вступив у Союз художників Радянської України.
    1940 – участь у Виставці образотворчого мистецтва Західних областей України та народної творчості гуцуців у Москві

    1941 – після початку німецької окупації деякий час жив у скульптора Мар’яна Внука, члена «Жеготи». Завдяки активістам «Жеготи» художнику виготовили документи з прізвищем Самборський.
    1941 -1942 – перебував у львівському гетто

    Після війни викладав живопис у Вищій державній школі образотворчих мистецтв у Сопоті, потім в Гданську, від 1955 – Академія мистецтв у Варшаві. Художника неодноразово усували від викладацької роботи (ймовірно через негласний антисеметизм), що призвело свідомого усамітнення і відмови від участі в публічному соціальному житті – «внутрішньої еміграції».

  • Роботи
  • Артур Нахт-Самборський. Чоловік в капелюсі, 1923; олія, полотно; NMWАртур Нахт-Самборський. Ваза з квітами 1925; олія, полотно; NMPАртур Нахт-Самборський. Жінка в барі, 1934; олія, полотно; NMPАртур Нахт-Самборський. Ню на червоній софі 1935; олія, полотноАртур Нахт-Самборський. Викрадення Європи, 1935; олія, картонАртур Нахт-Самборський. Жінка з рум'янцем, 1939; олія, фанераАртур Нахт-Самборський. Тореодор, 1939; олія, полотноАртур Нахт-Самборський. Пейзаж над водою, 1930-ті; олія, полотноАртур Нахт-Самборський. Будинок і дерево, 1940-ві; олія, полотноАртур Нахт-Самборський. Жінка в спідниці, 1945; олія, полотно; NMPАртур Нахт-Самборський. Орхідея в синій банці, 1947; олія, полотно; NMPАртур Нахт-Самборський. Ню, 1948; олія, полотно; NMPАртур Нахт-Самборський. Натюрморт з квітами у вазоні, 1950; олія, полотноАртур Нахт-Самборський. Листя фікуса в смугастій вазі, 1955; олія, полотно
    Артур Нахт-Самборський. Автопортрет, 1955; олія, полотно; NMPАртур Нахт-Самборський. Дівчина з вінком 1956; олія, полотно; NMPАртур Нахт-Самборський. Дівчина серед фікусів 1958; олія, полотноАртур Нахт-Самборський. Композиція, 1959; олія, полотно; NMWАртур Нахт-Самборський. Голова клоуна, 1964Артур Нахт-Самборський. Клоун на червоному тлі, 1960-ті; папір, гуашАртур Нахт-Самборський. Портрет з червоною плямою на тлі, 1960; папір, холст, олія

Інші профілі

Еміль Кунке (Emil Kunke)

Еміль Кунке (Emil Kunke)

Живописець та викладач. Еміль Кунке був організатором художньої групи Ster, учасники та учасниці якої прагли відійти від авангарду

Марія Щур

Марія Щур

Учасниця неформального «кола» художника Олександра Аксініна. Співзасновниця й адміністраторка цифрової платформи aksinin.com. У 1980-х роках одна з перших у Львові працювала в авторській техніці об’ємних арт-об’єктів зі шкіри – рельєфних композицій і прикрас

Анна Сидоренко

Анна Сидоренко

Художниця конструює висловлювання користуючись широким арсеналом медіа, зокрема, фотографією, відео, інсталяцією, енвайронментом та лендартом. Прикметною є робота з натуральними, природними матеріалами, такими як вода, пісок, каміння, деревина

вверх