Зигмунт Менкес

Зигмунт Менкес

  • 6 травня 1896, Львів — 20 серпня 1986, Нью-Йорк
  • Львівська промислова школа (1912)
    Краківська академія мистецтв (1918-1922)
  • Представник École de Paris. Роботи Зигмунта Менкеса вирізняються експресивністю кольорів та живописної техніки

    1919-1923 – учасник художнього об’єднання та виставок Кола прибічників єврейського мистецтва (Koło Miłośników Sztuki Żydowskiej we Lwowie)
    1922 – навчання в Берліні, в студії Олексндра Архипенка
    З 1923 року жив у Парижі. Учасник виставок Салону Незалежних (1925, 1928), Осіннього салону (1924, 1925, 1927), Салону Тюїльрі (1928, 1929, 1931, 1938) в Парижі.
    Підтримував зв’язки з львівським мистецьким середовищем – був членом об’єднання «Нова генерація»
    1930 – перша персональна виставка у Львові

    У паризький період життя в творчості Менкеса з’являється вплив Пікассо, Архипенко та Леже, яке поступово переросло в експресіонізм «École de Paris». Для цього періоду характерні твори, написані спонтанно, широкими довгими мазками пензлем або шпателем, з використанням експресії кольору і прийому інстинктивної деформації форми, – Галина Глембоцька

    У 1935 році емігрував з Франції в США, де змінив манеру свого малюнка в напрямку геометрично стилізованих композицій. Жив в Нью-Йорку.
    У 1942-1943 роках – президент Федерації сучасних художників і скульпторів (США).

    Учасник Corcoran Gallery Biennials (1939-1957; золота медаль), виставок в Пенсильванської академії красних мистецтв у Філадельфії (1941-1966; золота медаль).

    Картина «Портрет жінки в червоній блузі» належить до небагатьох збережених ранніх творів 3. Менкеса ще «допаризького» періоду. Портрет був намальований у Берліні, очевидно, під час навчання Менкеса у видатного українського скульптора Олександра Архипенка, – Віта Сусак
    Виразними широкими мазками схоплений силует жінки, який лише підкреслений чорними лініями контуру в кількох місцях. Обхопивши себе руками, жінка зосередилася на власних внутрішніх проблемах, немов відгородилася від зовнішнього світу. Майстерно і точно передані семітські риси обличчя. Лаконічний колорит поєднує червоний колір одягу і чорноту волосся, – Віта Сусак
  • Роботи
  • Зигмунт Менкес. Дівчина з покривалом, 1917Зигмунт Менкес. Портрет жінки в червоній блузі, 1922, ЛНГМЗигмунт Менкес. Натюрморт з квітами, 1920-тіЗигмунт Менкес. Пейзаж Провансу, 1927Зигмунт Менкес. Левіт, 1927Зигмунт Менкес. Ecce Homo, 1928, NMWЗигмунт Менкес. Біля колодязя, 1920-тіЗигмунт Менкес. Музична кімната, літографіяЗигмунт Менкес. Жінка за столом; папір, тушЗигмунт Менкес. Жіночий портрет, 1930-ті; полотно, оліяЗигмунт Менкес.  Жінка в червоному капелюшку,  1930-ті; полотно, оліяЗигмунт Менкес. Жінка, що їсть гранат, 1939Зигмунт Менкес. Дівчина перед дзеркалом; туш, папірЗигмунт Менкес. Дівчина перед дзеркалом; олія, полотноЗигмунт Менкес. Дівчина перед дзеркалом, 1960-ті; олія, полотно

Сторінка на Вікіпедії

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх