Алоїзій Рейхан (Alojzy Rejchan)

Алоїзій Рейхан (Alojzy Rejchan)

  • 22 червня 1807, Львів – 6 листопада 1860, Львів
  • Алоїзій Рейхан відомий як портретист, його роботи в стилі бідермаєр мають риси Віденської школи. Малював також мініатюри, жанрові сцени, займався літографією

    Перші уроки живопису отримав від батька – львівського художника Юзефа Рейхана. Пізніше вчився у Йосипа Клімеса у Львові.

    1823-1828 – навчання в Академії об’єднаних образотворчих мистецтв у Відні, під керівництвом Франца Косіга й Антона Петтера
    1829 – Алоїзій Рейхан повернувся до Львова, як дипломований художник в царині історичного живописа, портрета та мініатюри
    1833 – художник здійснив дворічну поїздку для стажування до Італії, де вивчав і копіював твори старих майстрів і працював у жанрі портрета
    1835 – дебютував на виставці в Римі
    1837 – учасник виставки у Львові
    1837-1838 – мешкав у Парижі, де працював під керівництвом Ораса Верне, тоді ж відвідав Німеччину та Нідерланди
    1838 – після закінчення навчання Алоїзій Рейхан придбав кам’яницю на вул. Краківській у Львові, де оселився й мешкав до самої смерті
    1843 – створив образи Ігнатія Лойоли і Франциска Ксаверія для двох бічних вівтарів єзуїтського храму святих Верховних Апостолів Петра і Павла у Львові
    1847 – учасник благодійної виставки у Львові
    1852 – відновив образ Діви Марії Сніжної в костелі Матері Божої Сніжної Куткірського монастиря оо. Капуцинів

    Алоїзій Рейхан був одружений двічі. Від першого шлюбу з кузеною Луїзою, донькою скрипаля і композитора Кароля Ліпінського, народились Казимир, Каєтан та Марія (пізніше вийшла заміж за скульптора Тадеуша Баронча). Вдруге Алоїзій одружився з Анною Карнелією Вандурською, син від другого шлюбу Станіслав Рейхан також став художником.

    Похований на Личаківському цвинтарі (поле № 51).

  • Роботи
  • Алоїзій Рейхан. Актор Ян Непомук Каміньський, 1810; NMKАлоїзій Рейхан. Художник Ян Суходольський, 1833; папір, гуаш, NMWАлоїзій Рейхан. Маріанна Райс, 1835; олія, полотноАлоїзій Рейхан. Юзеф Райс, 1835; олія, полотноАлоїзій Рейхан. Композитор Кароль Ліпінський, 1835; олія, полотно, ЛНГМАлоїзій Рейхан. Композитор Кароль Ліпінський, 1838; папір,акварель, ЛНГМАлоїзій Рейхан. Магдалена Морська, 1840-і; олія, полотно, ЛНГМАлоїзій Рейхан. Юзеф Павліковський, 1843; папір, акварельАлоїзій Рейхан. Август Бельоський, 1845; олія, полотно, ЛНГМАлоїзій Рейхан. Гелена Матцель, 1847; олія, полотно, ЛНГМАлоїзій Рейхан. Гелена Матцель, ЛНГМАлоїзій Рейхан. Ректор ЛУ Францішек Стронський  1848; літографія, BNWАлоїзій Рейхан. Ректор ЛУ Онуфрій Криницький, 1850-і; олія, полотноАлоїзій Рейхан. Войцех Богуславський (директор театру у Львові)Алоїзій Рейхан. Меланхолія; олія, полотноАлоїзій Рейхан. Портрет молодої жінки; олія, полотноАлоїзій Рейхан. Юзефа Півоцька, 1852; олія, полотно, NMKАлоїзій Рейхан. Портрет молодої жінки, 1855; олія, полотно

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх