Артур Нахт-Самборський

Артур Нахт-Самборський

  • 26 травня 1898, Краків – 9 жовтня 1974, Варшава
  • Краківська академія мистецтв
  • У творчості помітно формування авторської художньої мови в середовищі «паризької школи» та німецького експресіонізму. Характерними у колороті є перевага зелених відтінків та акценти червоного кольору

    1917-1919 – навчання у Краківській академії мистецтв у Войцеха Вейсса
    У роки перерви в навчанні Артур Нахт-Самборський жив у Берліні, де в цей період також перебували кілька молодих львівських художників (Альфред Абердам та Зигмунт Менкес), які навчались у студії Олександра Архипенка, з якими встановилися дружні та творчі стосунки.
    1923 – Артур Нахт-Самборський, Альфред Абердам та Зигмунт Менкес організували «Виставку трьох» у Львові (експонувала 26 серпня – 16 вересня в майстерні на вул. Романовича, 11; тепер – вул. Саксаганського)

    1923-1925 – навчання у Краківській академії мистецтв у Фелікса Коварського
    1935 – подорож в Іспанію разом з Зигмунтом Менкесом, художники підтримували тісний зв’язок протягом всього життя

    Після початку війни Артур Нахт-Самборський переїхав до Львова, вступив у Союз художників Радянської України.
    1940 – участь у Виставці образотворчого мистецтва Західних областей України та народної творчості гуцуців у Москві

    1941 – після початку німецької окупації деякий час жив у скульптора Мар’яна Внука, члена «Жеготи». Завдяки активістам «Жеготи» художнику виготовили документи з прізвищем Самборський.
    1941 -1942 – перебував у львівському гетто

    Після війни викладав живопис у Вищій державній школі образотворчих мистецтв у Сопоті, потім в Гданську, від 1955 – Академія мистецтв у Варшаві. Художника неодноразово усували від викладацької роботи (ймовірно через негласний антисеметизм), що призвело свідомого усамітнення і відмови від участі в публічному соціальному житті – «внутрішньої еміграції».

  • Роботи
  • Артур Нахт-Самборський. Чоловік в капелюсі, 1923; олія, полотно; NMWАртур Нахт-Самборський. Ваза з квітами 1925; олія, полотно; NMPАртур Нахт-Самборський. Жінка в барі, 1934; олія, полотно; NMPАртур Нахт-Самборський. Ню на червоній софі 1935; олія, полотноАртур Нахт-Самборський. Викрадення Європи, 1935; олія, картонАртур Нахт-Самборський. Жінка з рум'янцем, 1939; олія, фанераАртур Нахт-Самборський. Тореодор, 1939; олія, полотноАртур Нахт-Самборський. Пейзаж над водою, 1930-ті; олія, полотноАртур Нахт-Самборський. Будинок і дерево, 1940-ві; олія, полотноАртур Нахт-Самборський. Жінка в спідниці, 1945; олія, полотно; NMPАртур Нахт-Самборський. Орхідея в синій банці, 1947; олія, полотно; NMPАртур Нахт-Самборський. Ню, 1948; олія, полотно; NMPАртур Нахт-Самборський. Натюрморт з квітами у вазоні, 1950; олія, полотноАртур Нахт-Самборський. Листя фікуса в смугастій вазі, 1955; олія, полотно
    Артур Нахт-Самборський. Автопортрет, 1955; олія, полотно; NMPАртур Нахт-Самборський. Дівчина з вінком 1956; олія, полотно; NMPАртур Нахт-Самборський. Дівчина серед фікусів 1958; олія, полотноАртур Нахт-Самборський. Композиція, 1959; олія, полотно; NMWАртур Нахт-Самборський. Голова клоуна, 1964Артур Нахт-Самборський. Клоун на червоному тлі, 1960-ті; папір, гуашАртур Нахт-Самборський. Портрет з червоною плямою на тлі, 1960; папір, холст, олія

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх