Єжи Яніш (Jerzy Janisch)

Єжи Яніш (Jerzy Janisch)

  • 19 квітня 1901, Городок – 2 липня 1962, Варшава
  • Львівська художньо-промислова школа
  • В живописі Єжи Яніша є вплив фовізму, сюреалізму, неореалізму. В 1930-тих художник надав перевагу колажу, фотомонтажу, широко використовував гуаш

    Єжи Яніш почав вивчати живопис з приватних уроків у львівської художниці Софії Альбіновської.
    1921-1924 – навчання в Художньо-промислові школі у Львові у Казимира Сіхульського
    1923 – подорож до Відня, де Єжи Яніш побачив велику виставку сучасного європейського живопису
    1924-1925, 1928-1929 – навчання в Парижі в національній художній школі des Beaux-Asts, де художник вивчав реставрацію монументального живопису
    1929 – повернення до Львова та заснування разом з Олександром Кшивоблоцьким та Мечиславом Висоцьким художньої групи «Артес»
    1933 – у Львові Єжи Яніш виконав ряд реставраційних робіт, серед яких реставрація історичної поліхромії в костелі єзуїтів
    1941 – після Другої світової війни перебрався до Кракова, пізніше до Варшави

    Виставки у Львові: січень 1930, Artes; травень 1930, Artes; листопад 1931, Artes; січень 1932, Artes; жовтень 1932, Artes; листопад 1933, Artes; червень 1939; травень 1940.

  • Роботи
  • Єжи Яніш. Призовна комісія, 1918; папір, акварель, гуаш; NMWЄжи Яніш. Париж залізнодорожний переїзд, 1925; папір, олівець, крейда; NMWrЄжи Яніш. Париж пл Конкорд, 1928; папір, крейда; NMWrЄжи Яніш. Клюні, 1929; папір, олівець, крейда; NMWrЄжи Яніш. Париж Сент Жермен, 1929; папір, олівецьЄжи Яніш. Дитя гір, 1931; папір, пастельЄжи Яніш. Львів собача карусель, 1930-ті; папір, туш; NMWrЄжи Яніш. Чоловік з квітами, 1930-ті; папір, акварельЄжи Яніш. Композиція з чорним профілем, 1933; NMWrЄжи Яніш. Фотомонтаж; 1933Єжи Яніш. Ілюстрація до книги Єжи Яніш. Олександр Кшивоблоцький. Книжкова ілюстрація, фотомонтаж, 1934Єжи Яніш. Фігура з паросолею, 1934; колаж; MSLЄжи Яніш. Автопортрет у дзеркалі, 1938; полотно, олія; NMWrЄжи Яніш. Мона Ліза в сновидінні, 1939;  папір, гуаш; NMWЄжи Яніш. Гетто, 1943; папір, туш, гуашЄжи Яніш. Краків костел Na Skałce 1944; папір, пастельЄжи Яніш. Сестри, 1950-ті; колаж; NMWЄжи Яніш. Фея, 1954; папір, гуашЄжи Яніш. Композиція, 1958; колажЄжи Яніш. Три фигури; папір, туш

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх