Петро Грегорійчук

Петро Грегорійчук

  • 11 жовтня 1914, с. Видинів (нині Снятинський район Івано-Франківської обл.) — 24 травня 1990, Львів
  • Варшавська академія красних мистецтв (1939)
  • Живописець та майстер станкової графіки, автор монументального розпису і декоративних панно. Творив у різних жанрах — психологічного портрету, пейзажу, натюрморту, багато праці вкладав у жанрово-тематичні картини, охоче працював над історичною тематикою, експериментував з формою і кольором в абстрактній композиції

    1928-1932 – навчання у Цісарсько-королівській фаховій школі деревного промислу в Коломиї (тепер Коломийський політехнічний коледж). Різьбу і рисунок викладав скульптор А.Трач.
    1932–1937 – навчання у Державній школі прикладного і декоративного мистецтва у Кракові на факультеті монументального живопису у Яна Буковскєґо, а під кінець навчання — у краківського живописця Генрика Узємбло та Кароля Гомоляса.
    1937-1939 – навчання у Варшавській академії красних мистецтв на факультеті живопису. Викладачем з фаху був відомий портретист Тадеуш Прушковскі. Тоді ж студентами академії були такі видатні львівські митці як Олекса Шатківський, Омелян Ліщинський, Вітольд Манастирський.

    У 1939 році науку в академії перервала Друга світова війна. Петро Грегорійчук повертається в Україну, де за свої політичні погляди художник мусів переховуватися, щоб уникнути арешту і смерті. 22 травня 1941 його родина була виселена з конфіскацією майна і вивезена на спецпоселення у Красноярський край, де у 1942 році помер батько Никифір. Решта сім’ї повернулася до Видинова у вересні 1945 року. Реабілітовані у 1992 році.

    1941-1944 – член Спілки українських образотворчих митців у Львові
    1946 – член Львівської організації Спілки художників УРСР
    1955-1963 – відповідальний секретар спілки. Організував студію рисунку натури при спілці. До 1976 року був головою бюро живописної секції та секції монументального живопису.

    У 1958 році одружився з Софією Сольман родом зі Стрия, у сім’ї народилися дві доньки — Марічка та Зоряна.

    У 1985 художник подарував 97 картин Львівській картинній галереї (тепер Львівська національна галерея мистецтв), а також деякі роботи Музею українського мистецтва (тепер Національний музей ім. А.Шептицького) після персональної виставки, яка відбулася у приміщенні музею (понад 100 робіт).

    У творчій манері Грегорійчука національна естетика 60-х років гармонійно поєднується із суто львівським аванґардом 20-30-х років, – Марія Титаренко
  • Роботи
  • Петро Грегорійчук. Маланка, 1970; олія, полотно

Джерела:
Стаття Марії Титаренко vARTО
Х.-О. І. Саноцька . Грегорійчук Петро Никифорович // Енциклопедія Сучасної України: електронна версія

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх