Юліан Панькевич

Юліан Панькевич share

  • 4 липня 1863, Устя-Зелене (Тернопільська обл) — літо 1934, Харків
  • Школа Мистецтв у Кракові (1884-1885), Відень (1885-1887)
  • З ім’ям Юліана Панькевича пов’язане становлення українського мистецтва кінця XIX — першої половини XX ст. Відстоював реалістичній напрямок у малярстві. У 1898-1933 роках він жив і працював у Львові.

    1898 – художник стає співзасновником і секретарем «Товариства для розвою руської штуки», а також співорганізує виставки (1898, 1900, 1903).
    1903 – випуск антології української лірики «Акорди», художнє оформленням унікальної збірки виконав Юліан Панькевич. Упорядником і редактором антології був Іван Франко, саме він і залучив художника, цінуючи його здібності рисувальника.
    1918 – випуск книжечка В. Гнатюка «Баронський син в Америці». До десяти казок, уміщених у збірці, подано сорок ілюстрацій та двадцять заставок і кінцівок роботи Ю. Панькевича. Приблизно тоді ж на замовлення В. Гнатюка він виконав ілюстрації до збірки «Народні легенди». Багато часу, творчої енергії віддав художник праці над ілюстраціями до «Слова о полку Ігоревім», до повісті Г. Хоткевича «Камінна душа», творів С. Руданського, Я. Щоголіва.

    У 1904 році Юліан Панькевич намалював портрет Івана Франка. Це єдиний портрет поета, написаний з натури. Цього ж року Юліан Панькевич створив один зі своїх найркащих творів – портрет Тараса Шевченка

    Восени 1933 року Юліан Панкевич переїхав до Харкова. Де загинув за нез’ясованих обставин влітку 1934 (1935) року.

    Серед учнів Юліяна Панькевича: Михайло Бойчук, В.Баляс, С. Борачок та інші.

  • Роботи
  • Юліан Панькевич

Сторінка на Вікіпедії

Інші профілі

Леопольд (Леон) Крец (Leopold Kretz)

Леопольд (Леон) Крец (Leopold Kretz)

Художник, скульптор, викладач. В роботах Леопольда Креца можна спостерігати надвзичайне емоційне піднесення, що, на думку дослідників, зумовлено впливом одного з перших його вчителів – Олекси Новаківського

Матвій Полейовський (Maciej Polejowski)

Матвій Полейовський (Maciej Polejowski)

Скульптор доби рококо українського походження, послідовник традицій Йогана Пінзеля і Бернарда Меретина. Стилістично скульптура Матвія Полейовського відноситься до рококо із певним тяжінням до класицизму

вверх