Саша (Олександр) Блондер / Андре Блондель (Szaje Blonder / André Blondel)

Саша (Олександр) Блондер / Андре Блондель (Szaje Blonder / André Blondel)

  • 27 травня 1909, Чортків – 22 червня 1949, Париж
  • Краківська академія мистецтв
  • Автор портретів, пейзажів, жанрових композицій. У своїй практиці Саша Блондер схилявся до колористичної геометризованої абстракції. Відчутний вплив тенденцій експресіонізму та постімпресіонізму

    1926 (?) – початок навчання в Краківській академії мистецтв
    1926 – перший візит до Парижа
    1930 – Саша Блондер отримує стипендію та переїжджає в Париж
    1930 – 1932 – навчання в Паризькій школі витонченних мистецтв на факультеті архітектури
    1931–1934 – навчання у Краківській академії мистецтв, викладачі Владислав Яроцький, Т. Аксентович, Фредерік Паутч
    1932 – в якості протесту щодо консерватизму викладання в мистецькій академії, Саша Блондер разом з Мойше Шваненфельдом, Шимоном Пясецьким, Йонашем Штерном,Леопольдом Левицьким та Станіславом Осостовичем створюють радикальну художню групу
    1933-1937 – учасник виставок Краківської групи
    1933, 1936 – виставки Краківської групи у Львові
    1935 – викладач сценографії та режисури в дитячому театрі Єврейської загальноосвітньої школи в м. Бєльськ
    1936 – переїзд до Варшави
    1932-1937 – учасник виставок Групи сучасних художників пластиків у Варшаві
    1937 – персональна виставка у Варшаві
    1937 – виключення з Профсоюзу польських художників через політичну діяльність
    1937 – переїзд у Париж разом з дружиною художницею Бертою Грюнберг
    Належав до групи Artistes Méridionaux у Тулузі. Під час Другої світової війни був учасником французького руху опору.
    1945-1949 – роботи виставлялись в багатьох містах Франції

  • Роботи
  • Саша Блондер. Дві модели; полотно, оліяСаша Блондер. Місто біля річки, 1930-ті; полотно, оліяСаша Блондер. Казімеж на Віслі, 1930-ті; фанера, оліяСаша Блондер. Пейзаж з будинками, 1930-ті, JHIСаша Блондер. Сцена з персонажами, 1930-ті; папір, гуашСаша Блондер. Фігура в капелюсі, 1934; картон, гуашСаша Блондер. Вуличка у Кременці, 1934; фанера, олія; MSLСаша Блондер. Композиція з фігурою, 1934; папір, акварель, гуашСаша Блондер. Швачка Сабіна, 1935; папір, акварель, гуашСаша Блондер. Абстрактна композиція, 1937; папір, акварель, гуаш; NMWСаша Блондер. Композиція, 1937; полотно, олія; NMWСаша Блондер. Композиція з фігурами; NMKСаша Блондер. Баржі біля мосту 1938; картон, оліяСаша Блондер. Жінка, що лежить 1938; картон, оліяСаша Блондер. Чоловік з люлькою, 1938; картон, оліяСаша Блондер. Портрет чоловіка в кріслі; картон, оліяСаша Блондер. Платани Фонтангену, 1942; картон, оліяСаша Блондер. Кафе Спорт; картон, оліяСаша Блондер. Голова чоловіка; картон, оліяСаша Блондер. Натюрморт з портретом, 1945; полотно, оліяСаша Блондер. Елізабет Морель 1945; картон, оліяСаша Блондер. Ню, 1946; картон, оліяСаша Блондер. Гітарист, 1947; полотно, олія

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх