Ольга Плешкан

Ольга Плешкан

  • 5 червня 1898, с. Чортовець, Городенківський район, Івано-Франківська обл. – 25 грудня 1985, Снятин, Івано-Франківська обл.
  • Мистецька школа Олекси Новаківського
  • Художниця, музейна працівниця. Учениця Олекси Новаківського. Авторка меланхолійних краєвидів, поетичних образів Покуття. Великий вплив на особистість художниці справили контакти з Василем Стефаником (її рідна тітка Ольга була дружиною письменника). Багато років працювала в музеї письменника в Снятині

    1924 — вступила на філологічний факультет Львівського університету
    1925—1933 — навчалася (з перервами) у школі Олекси Новаківського. Членкиня мистецької групи молодих митців (учнів Новаківського) «Руб».
    1926; 1933 – учасниця виставок мистецької групи «Руб»
    1934 – учасниця виставки жіночої творчості, влаштованої у Станиславові (Івано-Франківськ) з нагоди Всесвітнього конгресу українських жінок, що став потужною демонстрацією емансипантського жіночого руху в Галичині
    1934 – учасниця третьої виставки Українського товариства приятелів мистецтва (УТПМ)
    1935 – учасниця «Ретроспективної вистави українського мистецтва за останні ХХХ літ» у Національному музеї у Львові
    1939 — працювала учителькою в селі Русові. Пізніше одержала посаду наукової працівниці музею Василя Стефаника в тому ж селі, де працювала до виходу на пенсію.
    1942,1943 — експонувала свої твори на виставках у Львові як членка Спілки українських образотворчих мистців
    1957 – після виходу на пенсію переїхала до Снятина, співпрацювала з музеєм Марка Черемшини
    1962 — Львівське відділення Спілки художників України організовало виставку учнів Новаківського: Стефанії Ґебус-Баранецької, Григорія Смольського та Ольги Плешкан.

  • Роботи
  • Ольга Плешкан. Різьбяр Василь Якіб'юк, 1930; картон, олія; м-КоломияОльга Плешкан. Краєвид із річкою, 1931; картон, оліяОльга Плешкан. Автопортрет, 1936; картон, олія; мУКУОльга Плешкан. Пейзаж

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх