Марія Дольницька

Марія Дольницька

  • 1 січня 1894, Львів – 27 жовтня 1974, Відень
  • Віденська академія прикладного мистецтва
  • Художниця декоративно-ужиткового мистецтва, учениця Михайла Бойчука; жила і працювала у Фінляндії, США, Австрії; творила у техніці емалі, модернізувала її, зробила ряд винаходів; фігурні композиції, роботи на біблійну тематику

    Її шкільною вчителькою рисунку була Олена Кульчицька.

    1921-1925 – робота в Америці, після закінчення Віденської академії
    1921 – персональна виставка в Мінеаполісі в галереї «Джон С. Брадстріт енд Компані», на якій художниця представила 15 робіт

    Наприкінці 1920-х і протягом 1930-х років мисткиня особливо інтенсивно працювала у напрямку вдосконалення технологічних можливостей емальєрства, що призвело до успішних виставкових проектів у Голландії (1931), Італії (1933), Англії (1934), Чехословаччині (1936-1937); на Світовій виставці у Парижі (1937).

    1927 – художниця отримала від о. Дам`яна Лопатинського, пароха церкви Успення Пресвятої Богородиці, замовлення на виготовлення образів Ісуса Христа та Богоматері в техніці емалі
    1932 – АНУМ запросив Дольницьку до співпраці

    Участь у виставках АНУМу: (1935 – VI виставка АНУМ, 1935 – Ретроспективна вистава українського мистецтва за останні ХХХ літ).

    1935 – Марія Дольницька вперше повернулась до Львова
    1937 – художниця вдруге приїхала до Львова, щоб провести курси художньої емалі, які відбулися у приміщеннях промислового музею (з 1 лютого до 14 березня)

    Курси були щоденними та платними (25 злотих місячно). Після закінчення учні діставали свідоцтва й мали право взяти участь у виставці, яка відбулася в Промисловому музеї. Емалеві курси Марії Дольницької відвідували члени АНУМу. Ярослава Музика була однією з учасниць курсів Дольницької.

  • Роботи
  • Марія Дольницька. Св Юрій Змієборець, 1920-ті. Перетинчаста емальМарія Дольницька. Між Сціллою і Харибдою, 1930. Папір, пастельМарія Дольницька. Різдво, 1930. Перетинчаста емальМарія Дольницька. Рай, 1931. Перетинчаста емальМарія Дольницька. Автопортрет, 1945; папір, вугілляМарія Дольницька. В'їзд до Єрусалима, 1965. Перетинчаста емальМарія Дольницька. Зажурена Україна, 1960. Перетинчаста емальМарія Дольницька. Запорожці, 1960. Перетинчаста емальМарія Дольницька. Троє; емальМарія Дольницька. Орфей; емаль

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх