Ірма Дучинська (Irma Duczyńska)

Ірма Дучинська (Irma Duczyńska)

  • 27 січня 1869, Львів – 19 січня 1932, Вісник (коло Фрайбурга)
  • Віденська академія мистецтв
  • Авторка портретів і жанрових сцен, кольорових дереворитів. Перша жінка-учасниця мистецької спілки «Гаґенбунд»

    Онука Едварда Дучинського (1825–1861), офіцера австрійської армії, графіка та аквареліста. Її сестра Гелена також була художницею.

    Навчалася в Академії образотворчих мистецтв у Відні у Генріха Лефлера і Фердинанда Андрі
    від 1901 – учасниця віденських виставок як членкиня Віденського сецесіону
    1904 – учасниця виставок у Кракові та майже в усіх інших мистецьких центрах Європи (Мюнхені, Дрездені, Парижі)
    1904 – учасниця виставки «Гаґенбунд» (Мистецька спілка Гаґена) як перша жінка-учасниця групи
    У 1909-1914 – керувала школою живопису для жінок «Malschule Irma von Duczynska und Imre Simai», де викладали скульптор і художник Імре Сімай та скульпторка Ельза Кьовешарі-Калмар, в якій також навчали дітей 6-14 років

    Ірма Дучинська захворіла на туберкульоз і жила в Греції, потім в Римі.
    1915 – повернулася до Відня, щоб вчитися у філософа Рудольфа Штайнера (філософія Штайнера мала великий вплив на світогляд львівської художинці та скульпторки Люни Дрекслер, яка брала участь у ствоернні Другогого Гетеанума (центр Антропософського руху, названий на честь Гете). Того ж року Ірма Дучинська через війну переїхала до Мюнхена, де заснувала студію.
    1925 – опублікувала серію ксилографій (23 листа), присвячених темі Персіфаля. Графічна робота Ірми Дучинської – ілюстрація до циклу «Персіваль» 1925 року, – знаходиться в колекції Британського музею.
    Через погіршення стану здоров’я з 1931 року лікувалася в санаторії у Віснеку, де невдовзі померла.

  • Роботи
  • Ірма Дучинська. Гармонія, 1914; темпера, 180x179 cмІрма Дучинська. КвітиІрма Дучинська. Ілюстрація до циклу «Персіваль», 1925; кольоровий дереворитІрма Дучинська. Селянка з білою пташкою

Джерела:
Dorota Kudelska. Wiedeńskie kontakty „Sztuki” – z zapisów w Księdze Protokołów Towarzystwa Artystów Polskich*, 2017.
Spyros Petritakis. Rudolf Steiner’s engagement with contemporary artists’ groups: art-theoretical discourse in the anthroposophical milieu in Germany in the early 20th century, 2018.

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх