Ірина Новаківська-Ацеданська (Irena Nowakowska-Acedańska)

Ірина Новаківська-Ацеданська (Irena Nowakowska-Acedańska) share

  • 15 грудня 1909, Львів – 14 лютого 1983, Глівіце (Польща)
  • Львівська художньо–промислова школа (1932)
  • Викладачі з фаху: Казимир Сіхульський (малярство), Людвік Тирович (курси графічних технік).

    Найхарактерніше індивідуальність художниці проявилася в естампах (дереворит та лінорит), що підкреслюють філігранність і витонченість техніки

    1927-1932 – навчання у відділі декоративно-прикладного мистецтва Львівської художньо–промислової школи
    1933-1934 – робота над циклом «Стародавній Львів»
    1934 – графічний цикл «Гродек Ягелонський» (м. Городок, Львівська обл)
    1935 – членкиня об’єднання «Спілка львівських графіків»
    1935 – видала разом з чоловіком художником Зигмунтом Акседанським теку естампів «Жовква» (Львівська обл)
    1936 – членкиня «Товариства графіків Кракова»
    1937 – членкиня Львівського Професійного Союзу Артистів Пластиків (LZZAP)
    1937 – графічний цикл «Кременець» (Тернопільська обл)
    1945 – виїхала з чоловіком Зигмундом Ацеданським до Польщі у Тарнов, з 1946 в Глівіце

    Ірина Новаківська-Ацеданська спеціалізувалась на станковому живописі (архітектурні краєвиди, натюрморти), малювала аквареллю, гуашшю та тушшю архітектурні споруди, пам’ятки історії, деталі старих будинків з натури Галичини.
  • Роботи
  • Ірина Новаківська-Ацеданська. Квіти в горщику, 1924Ірина Новаківська-Ацеданська. Жовква єврейська дільниця, 1933, дереворитІрина Новаківська-Ацеданська. Жовква синагога, 1933, дереворитІрина Новаківська-Ацеданська. Жовква дзвіниця костелу, 1934, дереворит Ірина Новаківська-Ацеданська. Жовква інтер'єр синагоги, 1934, ліноритІрина Новаківська-Ацеданська. Городок, 1934, дереворитІрина Новаківська-Ацеданська. Городок дзвіниця церкви св Івана, 1934Ірина Новаківська-Ацеданська. Городок церква св Миколая, 1934, дереворитІрина Новаківська-Ацеданська. Львів пл Ринок, 1934, ліноритІрина Новаківська-Ацеданська. Львів вул Сходова, 1934, ліноритІрина Новаківська-Ацеданська. Львів вілла Івана Франка, 1930-і, гуашІрина Новаківська-Ацеданська. Львів собор св Юра, 1930-і,гуашІрина Новаківська-Ацеданська. Львів собор Домініканський, 1930-і, акварельІрина Новаківська-Ацеданська. Львів костел Бернардинський, 1930-і, ліноритІрина Новаківська-Ацеданська. Львів каплиця Боїмів, 1930-і, акварельІрина Новаківська-Ацеданська. Мадонна ліноритІрина Новаківська-Ацеданська. Кременець Старий дім, 1936Ірина Новаківська-Ацеданська. Кременець Ліцей, 1936, лінорит

Інші профілі

Еміль Кунке (Emil Kunke)

Еміль Кунке (Emil Kunke)

Живописець та викладач. Еміль Кунке був організатором художньої групи Ster, учасники та учасниці якої прагли відійти від авангарду

Марія Щур

Марія Щур

Учасниця неформального «кола» художника Олександра Аксініна. Співзасновниця й адміністраторка цифрової платформи aksinin.com. У 1980-х роках одна з перших у Львові працювала в авторській техніці об’ємних арт-об’єктів зі шкіри – рельєфних композицій і прикрас

Анна Сидоренко

Анна Сидоренко

Художниця конструює висловлювання користуючись широким арсеналом медіа, зокрема, фотографією, відео, інсталяцією, енвайронментом та лендартом. Прикметною є робота з натуральними, природними матеріалами, такими як вода, пісок, каміння, деревина

вверх