Ядвіга Городиська

Ядвіга Городиська

  • 14 серпня 1905, Трибухівці поблизу Бучача — 10 жовтня 1973, Краків
  • Скульпторка, викладачка. Працювала у Львові, Журавному, Кракові. Авторка барельєфів табернаклів і горельєфів у бічних вівтарях вірменської катедри

    Ядвіга народилися в сім’ї живописця Францішека Городиського. Перші уроки образотворчого мистецтва отримала в майстерні батька. Ядвіга вчилась у Львові у приватній гімназії сестер назаретанок, атестат датується 1925 роком.

    1927—1929 – навчання на відділі пластичних мистецтв Промислової школи у Львові (серед викладачів – Ян Нальборчик і Юзеф Стажинський)
    1929—1932 – поступила на другий курс Королівської академії мистецтв у Римі
    1933 – отримала стипендію Національного фонду культури, завдяки чому вдруге виїхала до Риму, де проходила додатковий річний курс професора Занеллі. Паралельно навчалась у Г. Ардіні у школі різьби в мармурі, а також опановувала техніку заміщення воску в майстерні художнього литва з бронзи.

    Повернувшись з Риму, стала відома завдяки храмовій скульптурі. У роботах цього періоду помітні впливи творчості Яніни Райхерт-Тот, архаїзуючої манери Антуана Бурделя, стилістики ар деко

    До цього періоду у Львові належать:
    середина 1930-х – статуя «Найсвятіше серце Ісусове» у вівтарі однойменної каплиці костелу святої Єлизавети у Львові. У пропорціях сильно вертикалізована.
    1936—1937 – барельєфи табернаклів і горельєфи у бічних вівтарях вірменської катедри у Львові (алебастр, мармур). Проект вівтарів Мечислава Теодоровича.

    1940 – переїзд до Кракова. Майже не працювала творчо, перебиваючись випадковими підробітками, приватним навчанням. У Кракові також належала до підпілля.

    Після Другої світової війни працювала у Кракові професоркою політехніки. Товаришувала з Яніною Райхерт-Тот.

    1962 – на запрошення приятельки Ванди де Андрайс з Виговських перебувала в Римі. Там потрапила у ДТП, внаслідок чого здоров’я було сильно підірване.
    31 січня 1972 – через стан здоров’я вийшла на пенсію.
    Померла 10 жовтня 1973 року у Кракові.

  • Роботи
  • Ядвіга Городиська. Бюст чоловіка, 1926; бронза, h-29Ядвіга Городиська. Рельєф вівтаря у Вірменській церкві у ЛьвовіЯдвіга Городиська. Рельєф вівтаря у Вірменській церкві у ЛьвовіЯдвіга Городиська. Ню, 1931; бронза, сплав, h-34Ядвіга Городиська. Іродіада, 1938; чорний алебастрЯдвіга Городиська. Пам'ятник загиблим 29.01.1944 у Кракові, 1963

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх