Берта (Бліма) Грюнберг (Berta (Blima) Grunberg)

Берта (Бліма) Грюнберг (Berta (Blima) Grunberg)

  • 25 січня 1912, Городок (Львівська обл.) – 1993, Париж
  • Авторка пейзажів та натюрмортів, що тяжіють до постімпресіонізму та експресіонізму. Художниця входила до складу «Краківської Групи» і брала участь у виставках групи

    1931-1934 – навчання у Краківській Академії образотворчих мистецтв
    1932-1937 – належала до групи студентів з радикальними політичними та мистецькими переконаннями, які створили “Краківську групу” (до якої також входили: Мойше Шваненфельд, Шимон Пясецькій, Йонаш Штерн, Саша Блондер)
    1933 – учасниця виставки «Краківської групи» у Львові
    1935 – учасниця виставки «Краківської групи» в Будинку Художників у Кракові (також у краківському Салоні художників СПХ, в списках котрого значилось її ім’я)
    1935–1937 – навчання у Варшавській академії мистецтв
    1938 – переїзд до Парижа (разом з чоловіком Сашей Блондером), де продовжила навчання у філії Краківської Академії образотворчих мистецтв, організованої Юзефом Панкевичем

    Після Другої світової війни прізвище художниці жодного разу не було зафіксоване в каталогах як учасниці виставки. Водночас, в архіві Адама Сандауера у Варшаві збереглося листування Берти Грюнберг з Ерною Розенштейн та Ядвігою Мазярською, з яких відомо, що художниця малювала і виставлялась в маленьких приватних галереях.

  • Роботи
  • Берта Грюнберг. Композиція, 1930-ті; папір, акварель Берта Грюнберг. Композиція, 1930-ті; папір, акварельБерта Грюнберг. Натюрморт, 1934; MSLБерта Грюнберг. Пейзаж, 1936; олія, полотноБерта Грюнберг. Портрет на сонці; папір, акварельБерта Грюнберг. Вулична сцена, 1930-тіБерта Грюнберг. Ескіз, 1936; папір, олівець; NMKБерта Грюнберг. Ескіз, 1936; папір, олівець; NMKБерта Грюнберг

Джерела:
1. Б. М. Пінчевська. Творчість єврейських художників Східної Галичини 1900-1939 років. Корсунь-Шевченківський, Корсунський видавничий дім “Всесвіт”, 2013. 240 с.

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх