Ерна Розенштейн (Erna Rosenstein; Ela)

Ерна Розенштейн (Erna Rosenstein; Ela)

  • 1913, Львів – 10 листопада 2004
  • Краківська академія мистецтв
  • Початково працювала як акварелістка, але згодом захопилась сюрреалістичним живописом. Художниця також займалась графікою, переважно малювала тушшю. У 1946 році виконала обкладинку до книги «Очима 12-річної дівчинки», виданої у Кракові Єврейською Історичною Комісією, де описувалось життя за часів окупації

    Ерна Розенштейн народилась у 1913 році у Львові, згодом оселилась у Варшаві. Була дружиною літератора Артура Сандауера. Її батько початково працював суддею у Львові, а згодом переїхав з родиною в Краків, де працював адвокатом.

    У Кракові Ерна Розенштейн підтримувала стосунки з Спілкою комуністичної молоді; потім вчилась у Віденській Академії мистецтв. Належала до лівої політичної організації «Freie Arbeiterjugend». Повернувшись до Кракова, вступила до Краківську академію мистецтв, де навчалась у майстернях В. Яроцького та В. Вейсса.

    Гітлерівську окупацію пережила завдяки «арійським документам»; тоді її підтримували художниця з Ченстохови Богумила Малець, а також Кристина Бельська; згодом – відома письменниця Аурелія Вилежинська, котра потім загинула під час Варшавського Повстання.

    Дебют Ерни Розенштейн відбувся під час краківської виставки «Молодих художників» у жовтні 1946 р.

    Після війни Ерна Розенштейн відвідала Англію та Австрію. Виставки її творів відбувались переважно у Кракові. Нині твори художниці зберігаються у провідних колекціях Польщі.

Джерела:
1. Б. М. Пінчевська. Творчість єврейських художників Східної Галичини 1900-1939 років. Корсунь-Шевченківський, Корсунський видавничий дім “Всесвіт”, 2013. 240 сторінок.

Інші профілі

Антон Ткаченко

Антон Ткаченко

Антон Ткаченко досліджує тему особистої пам’яті та пам’яті міста, велику увагу у своїх проєктах приділяє архітектурі й організації простору. Митець працює зі знайденими об’єктами та вторинно використаними матеріалами, як-от скло, тканина, фотографії, афіші, тексти, плани виставкових приміщень, документації виставок, пам’ятні речі

Віталій Матухно

Віталій Матухно

Куратор та митець із Лисичанська. Працює з аналоговою і цифровою фотографією, цифровим колажем, експериментальною музикою. Основні теми робіт: дослідження постіндустріального пейзажу Луганщини й Донеччини та процесу деіндустріалізації загалом. Працює зі зникаючою пам’яттю та робить спроби її зберегти, рефлексує про свій досвід життя у «вмираючому» місті

Марія Богомолова

Марія Богомолова

Важливою складовою мистецької практики Марії Богомолової є дослідження матеріалів, що стають невіддільною частиною її графічних робіт. Більшість із них — це рослини, тканина й те, що винайдено у поєднанні людської праці та природних ресурсів. Матеріал стає активним учасником роботи та формує новий контекст розуміння твору

вверх