Яків Гніздовський

Яків Гніздовський

  • 27 січня 1915, с. Пилипче (Галичина, Австро-Угорщина) — 8 листопада 1985, Нью-Йорк, США
  • Львівська духовна семінарія (1933)
    Варшавська академія мистецтв (1938)
    Загребська академія мистецтв (1939)
  • Графік, кераміст, мистецтвознавець

    Студіював у художній школі О. Новаківського, був членом молодіжного крила АНУМу.

    У Львові Гніздовський активно ввімкнувся в художнє життя міста, вступивши в молодіжне крило Асоціації незалежних українських митців (АНУМ). Карикатурист Едвард Козак залучає його до ілюстрування львівської газети «Новий час» і журналу «Комар».

    Талант молодого графіка був оцінений меценатом і великим знавцем мистецтва митрополитом Андрієм Шептицьким, який надав Гніздовському стипендію для продовження художньої освіти у Варшавській Академії мистецтв, де він вивчав живопис та графіку.

    1949 – емігрував до Сполучених Штатів Америки, оселився в місті Сент-Пол (Міннесота), де отримав посаду дизайнера в рекламній фірмі Brown and Bigelow
    1950 – перше визнання одержав року в Інституті мистецтва Міннеаполісу — нагорода за дереворіз
    1950 — переїхав у Нью-Йорк, улаштувався в Бронксі біля Ботанічного саду й зоопарку
    1956–1958 — удосконалював майстерність у Парижі. Там же 16 лютого 1957 одружився з Стефанією Кузан — донькою вихідців з України після Першої світової війни

    Помер 8 листопада 1985 року в Нью-Йорку, був похований у колумбарії Собору Іоанна Богослова. 5 листопада 2005 року відбулося перепоховання урни з його прахом на Личаківському цвинтарі у Львові.

    Був членом редколегії журналу екслібристів Великобританії й членом Американського товариства аматорів і творців книжкового знака, постійним кореспондентом журналу Філадельфійського відділу Об’єднання Мистців Українців в Америці (ОМУА) «Замітки з мистецтва».

    Саме в естампах найхарактерніше проявилася яскрава індивідуальність майстра, висока мистецька культура, філігранність і витонченість техніки, – Олена Федорук, завідувач відділом графіка НМЛ

    Яків Гніздовський є автором ряду статей на художні теми. Його спостереження та думки вийшли в 1967 році в Нью-Йорку окремою книгою «Пробуджена царівна».

    У графічних творах Я.Гніздовського викристалізувалося авторське тлумачення філософських категорій добра, гармонії, всесвітньої любові і природного порядку речей, – Олена Федорук, завідувач відділом графіка НМЛ
  • Роботи
  • Яків Гніздовський. В Академії мистецтв у Загребі, 1945Яків Гніздовський. Перед дзеркалом, 1951, гуашЯків Гніздовський. На човні, 1952, ліноритЯків Гніздовський. Поцілунок, 1952, ліноритЯків Гніздовський. Філософ, 1953, керамікаЯків Гніздовський. Папуга, 1956Яків Гніздовський. Черепаха, 1962, дереворит
    Яків Гніздовський. Пелікан, 1966Яків Гніздовський. Гуска, 1970, лінорит
    Яків Гніздовський. Зебра, 1970Яків Гніздовський. Вівця, 1972, лінорит
    Яків Гніздовський. Тюльпани
    Яків Гніздовський. Телефонні будки, 1972, дереворитЯків Гніздовський. Реклама, 1972, дереворитЯків Гніздовський. Страусиха, 1975, дереворитЯків Гніздовський. Гладіолуси, 1976, ліноритЯків Гніздовський. Кіт, 1978
    Яків Гніздовський. Корова, 1978, ліноритЯків Гніздовський. Ягнята, 1978, ліноритЯків Гніздовський. Павич, 1980, дереворитЯків Гніздовський. Бук, 1985, дереворит

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх