Едвард Козак

Едвард Козак

  • 21 січня (3 лютого) 1902, с. Гірне, Львівщина — 22 вересня 1992, Детройт
  • Львівська художня школа Олекси Новаківського
  • Представник львівського мистецького процесу 30х років ХХ ст. Український карикатурист, гуморист, художник, письменник, іконописець, редактор і видавець.

    У 1930-х роках у Львові видавав карикатури в редагованих ним сатирично-гумористичних журналах «Зиз» (1926–1933) та «Комар», проілюстрував усі видання Івана Тиктора у Львові (1933–1939), ілюстрував дитячий журнал «Світ дитини» під редакцією Михайла Таранька, розробляв малюнки журнальних обкладинок, створював олійні етюди та картини.

    Був активним членом Асоціації незалежних українських митців (АНУМ), Товариства українських письменників і журналістів.

    1939 – переїзд з сім’єю до Кракова, зумовлений сталінськими репресіями, карикатури на які та на трагічну ситуацію в радянській Україні стали надзвичайно влучними. Став головою мистецької організації «Зарево» та ілюстратором видань «Українського Видавництва»
    1944 – очолював Спілку образотворчих митців (СОМ) в еміграції
    1945 – викладав на вищих образотворчих студіях у Карлсфельді й Берхтесгадені
    1947 – голова СОМ у Мюнхені
    1948 – Едвард Козак започаткував черговий гумористично-сатиричний журнал – «Лис Микита», який виходив аж до смерті його засновника
    1951 – переїзд до США, де оселився спочатку у Детройті, а згодом — у м. Воррен, штат Мічиган
    1955-1957 – виграв першу нагороду на великому конкурсі мультиплікаційних фільмів у Детройті
    1973, 1982 – вийшли збірки сатиричних та гумористичних оповідань «Гриць Зозуля» та «На хлопський розум Гриця Зозулі»
    1990 – перша виставка ЕКО в Україні відбулась у Львові, на якій був присутній 88-річний художник
    1992 – Едварда Козака удостоїли звання почесного громадянина Львова

  • Роботи
  • Едвард КозакЕдвард КозакЕдвард КозакЕдвард КозакЕдвард КозакЕдвард КозакЕдвард КозакЕдвард КозакЕдвард КозакЕдвард Козак. Обкладинка журналу «Зиз»Едвард Козак. Обкладинка журналу «Комар»Едвард Козак. Листівка «Український Великдень», Краків, 1942 (?)Едвард Козак. Обкладинка журналу «Лис Микита»Едвард Козак. Обкладинка журналу «Лис Микита»Едвард Козак. Обкладинка журналу «Лис Микита»Едвард Козак. Обкладинка журналу «Лис Микита»Едвард Козак. Обкладинка журналу «Лис Микита»Едвард КозакЕдвард КозакЕдвард КозакЕдвард Козак. Карикатура «Семе, не кради», 1950-тіЕдвард Козак. Американське полювання на Сталіна, 1952Едвард Козак. Відступлення Україні Криму, 1952Едвард Козак. Совєти міняють свій погляд на Америку, 1955Едвард Козак. Листівка «Сусідки» з циклу «Село», Мюнхен, 1956Едвард Козак. Листівка «На торзі» з циклу «Село», Мюнхен, 1956Едвард Козак. Листівка «Гей, видно село…» з циклу «50-річчя УСС», Нью-Йорк, 1965Едвард Козак. Листівка «Попереду Цяпка…» з циклу «50-річчя УСС», Нью-Йорк, 1965

    Більше ілюстрацій на сайті «Бібліотека українського мистецтва»:
    На тему українських народних пісень 1949 року.
    «Село» 1952 року.
    «В 50-річчя УСС» 1965 року (видавництво “Червона калина”, Нью-Йорк).

Сторінка художника на Вікіпедії

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх