Микола Федюк

Микола Федюк share

  • 26 лютого 1885, с. Голубиця на Львівщині — 17 травня 1962, Винники
  • Краківська академія мистецтв
  • Микола Федюк спробував себе у різноманітних стилях: імпресіонізмі, неовізантизмі тощо. Автор статей на мистецькі теми, зарекомендував себе не тільки як живописець та графік, але й як арт-критик

    Закінчив Цісарсько-королівську гімназію ім. кронпринца Рудольфа у Бродах.

    1909–1910 – подорожував узбережжям Адріатики, звідки привіз свої ранні пейзажі, як стипендіат митрополита Андрея Шептицького студіював живопис у Мюнхені. Продовжив навчання знову у Кракові в майстернях С. Дембіцького та Ю. Мегоффера

    1920-1930-ті – проживав у м. Броди, працював професором Державної гімназії ім. Юзефа Коженьовського у Бродах. Також працював професором латини гімназії у Перемишлі.

    З 1934 – проживав у місті Винники на вулиці Нова 7 (зараз вулиця Миколи Федюка), недалеко від Львова.
    1947—1950 – після Другої світової війни викладач, а потім завідувач кафедри графіки в у Львівському інституті прикладного та декоративного мистецтва

    Перша персональна виставка Миколи Федюка у Львівському музеї українського мистецтва відбулася 1975 р. до 90-річчя від дня народження митця (на жаль, посмертно). А у липні 1979 р. пожежа у винниківському будинку спричинила до загибелі усього Федюкового художнього доробку, що зберігався на горищі.

    Помер у Винниках, похований на Винниківському цвинтарі.

  • Роботи
  • Микола Федюк. Натюрморт з гарбузом, 1930-ті. Національний музей у Львові ім. А. Шептицького

Сторінка на Вікіпедії

Інші профілі

Леопольд (Леон) Крец (Leopold Kretz)

Леопольд (Леон) Крец (Leopold Kretz)

Художник, скульптор, викладач. В роботах Леопольда Креца можна спостерігати надвзичайне емоційне піднесення, що, на думку дослідників, зумовлено впливом одного з перших його вчителів – Олекси Новаківського

Матвій Полейовський (Maciej Polejowski)

Матвій Полейовський (Maciej Polejowski)

Скульптор доби рококо українського походження, послідовник традицій Йогана Пінзеля і Бернарда Меретина. Стилістично скульптура Матвія Полейовського відноситься до рококо із певним тяжінням до класицизму

вверх