Карло Звіринський

Карло Звіринський

  • 14 серпня 1923, с. Лаврів — 8 жовтня 1997, Львів
  • Львівське художнє училиша ім. І. Труша (1946)
    Львівський інститут декоративного та прикладного мистецтва (1949)
  • Карло Звіринський працював у жанрі пейзажу, натюрморту. Власні абстрактні пошуки починаються з заняття аплікацією.

    Педагоги з фаху: Роман Сельський. До 1957 року на малярство Звіринського справляв великий вплив реалістичний живопис Романа Сельського.

    1949 — митця відраховують на рік за неповагу до соцреалізму
    1953–1959 – працював викладачем малярства і композиції у Львівському державному училищі прикладного і декоративного мистецтва,
    1959-1982 – викладав на кафедрі монументального малярства ЛДІПДМ (сьогодні ЛНАМ). За рік до пенсії, після 23 років педагогічної роботи, не проходить по 1988 – знову запрошують викладати у ЛДІПДМ (ЛНАМ), де К. Звіринський пропрацював до своїх останніх днів
    1992 – працював у новоствореній школі іконопису ім. св. Луки при монастирі оо. Студитів (храм св. Архистратига Михаїла, м. Львів)
    1993 – професор кафедри монументального живопису
    1997 – професор кафедри сакрального мистецтва ЛНАМ

    До 1992 року твори Карла Звіринського не визнавалися.
    Перша виставка митця відбулась у спільному проекті з Андріем Ментухом з Польщі у 1995 році, коли Звіринському було вже 73 роки.

    В кінці 1950-х р. митець створив нелегальну мистецьку школу для творчої молоді, яка дістала назву «Підпільна академія Звіринського» і проіснувала до кінця 60-х рр.

    Мета школи – формування нового покоління художників, здатного забезпечити безперервність процесу повноцінного розвитку національної культури.
    Особливу увагу К. Звіринський надавав вивченню досягнень світового мистецтва (культури) та розвитку національної свідомості.

    Учнями цієї школи стали видатні сьогодні художники: Андрій Бокотей, Зеновій Флінта, Олег Мінько, Роман Петрук, Іван Марчук та інші.

    У творчому доробку Карла Звіринського приблизно 75% припадає на сакральний живопис. Він написав близько 40 ікон для Успенської церкви Львова, створив стінописи у декількох церквах поблизу Львова. Тривалий час керував школою іконопису ім. Св. Луки при монастирі ордена Студитів.

  • Роботи
  • Карло Звіринський. Вертикалі, 1957Карло Звіринський. Вертикали #2, 1957Карло Звіринський. Бляха, 1959 Карло Звіринський. Рельеф #3, 1958 Карло Звіринський. Рельеф #5, 1960Карло Звіринський. Пейзаж #2, 1960Карло Звіринський. Аплікація, 1958-62 Карло Звіринський. Аплікація, 1958-62 Карло Звіринський. Аплікація, 1958-62 Карло Звіринський. Епітафія #4, 1961Карло Звіринський. Епітафія #3 1962Карло Звіринський. Ніч #1, 1962 Карло Звіринський. Натюрморт, 1965Карло Звіринський. Дрібниці, 1965Карло Звіринський. Дрібниці, 1966Карло Звіринський. Натюрморт з метеликом, 1975Карло Звіринський. Інтерпретація, 1990 Карло Звіринський. Мідь,червень,срібло, 1996

Сторінка на Вікіпедії
Додаткова інформація та фото: modern-museum.org.ua

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх