Зигмунт (Оскар) Бірер (Zygmunt (Oskar) Bierer)

Зигмунт (Оскар) Бірер (Zygmunt (Oskar) Bierer)

  • 20 квітня 1896, Львів – 1941, Івано-Франківськ
  • Краківська академія мистецтв
  • Графік, живописець. Працював у техніках офорту, акватинти та мецо-тинто. Робив сценографію для театрів у Станіславові та Львові. Працював вчителем у єврейській гімназії у Станіславові (Івано-Франківськ)

    1915 – закінчив навчання у Львівській художньо-промисловій школі, відділення декоративного живопису
    1919 – учасник виставки, організованої Колом прихильників єврейського мистецтва у Львові (Коlо Milosników Sztuki Zydowskiej we Lwowie), Зигмунт Бірер експонував проєкти вітражів
    1920 – учасник Першої єврейської виставки у Львові
    1921, 1922 – учасник виставок Товариства прихильників єврейського мистецтва
    поч. 1920-х – відвідував заняття декоративної різьби та моделювання у Львівській художньо-промисловій школі
    1922–1926 – навчання в Краківській академії мистецтв, в майстерні Юзефа Мегоффера
    1926 – персональна виставка у Львові, організована Єврейським художньо-літературним товариством (послідовник Товариства прихильників єврейського мистецтва)
    1931 – у грудні відбулась персональна виставка творів Зигмунта Бірера у Волинському музеї в Луцьку.
    1940 – учасник групової виставки графіки, котра експонувалась в Харкові

    Деякі твори художника, наприклад, акватинта «Інтер’єр львівської синагоги «Золота Роза», зберігаються в Історичному музеї Кракова.

  • Роботи
  • Зигмунт Бірер. Краків, подвірʼя з видом на вежі костела, 1925; офорт

Джерела:
1. Г. Глембоцька. Єврейське образотворче мистецтво в Галичині. Історія та еволюція. Часопис «Ї», 2008.
2. Б. М. Пінчевська. Творчість єврейських художників Східної Галичини 1900-1939 років. Корсунь-Шевченківський, Корсунський видавничий дім «Всесвіт», 2013. 240 с.

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх