Зигмунт Бальк (Zygmunt Balk)

Зигмунт Бальк (Zygmunt Balk)

  • 14 липня 1873, Львів – 1941, Львів
  • Живописець та театральний декоратор. Працював переважно в якості художника-оформлювача та декоратора, створював театральні декорації для єврейських театрів, а також для львівського Великого Театру. Неодноразово виконував декорації на замовлення для єврейських театрів Львова та Станіславова (нині Івано-Франківськ).

    Початково навчався у Школі при Музеї Художнього Промислу у Львові, в майстерні художника Дюлла (Dülla); згодом у Відні, у декораторській фірмі Г. Бургхардта; потім у Мюнхені, Ліпську та Дрездені.

    1913 – отримав велику нагороду на Міжнародній Виставі Сценографії в Римі за проекти декорацій до опер Вагнера.
    27 червня 1926 р. відсвяткував 30-річний ювілей своєї праці в театрі.

    Разом з Б. Політинським був автором куліси для львівського театру; брав участь в декоруванні інтер’єру львівської Філармонії, прикрасив розписами львівський Цент ральний Вокзал, а також інтер’єр Торговельно-Промислового Дому. Окрім декоративного рішення інтер’єрів, займався також станковим та монументальним живописом. Був надзвичайно досвідченим художником, але не визнавав нових напрямків у сценографії.

    1941 – покінчив життя самогубством, після початку окупації Львова гітлерівцями.

Джерела:
1. Б. М. Пінчевська. Творчість єврейських художників Східної Галичини 1900-1939 років. Корсунь-Шевченківський, Корсунський видавничий дім “Всесвіт”, 2013. 240 с.

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх