Яніна Новотнова (Janina Nowotnowa)

Яніна Новотнова (Janina Nowotnowa)

  • 7 серпня 1881, Тарнув – 27 липня 1963, Краків
  • Художниця працювала в техніці олійного живопису, акварелі, деревориту, лінориту, сухої голки, мецо-тинто та акватінта. Основна тема робіт Яніни Новотнової – атмосферні міські пейзажі та квіти

    Після закінчення середньої школи, Яніна почала вчитися грі на фортепіано в Краківській консерваторії. У той же час вона брала приватні уроки рисунку та живопису.
    1902 – вийшла заміж за Юліана Новотного і переїхала до Львова

    Навчалась у Державній промисловій школі,зокрема, графіці у Людвіка Тировича.

    Після навчання здійснила артистичну подорож до Відня, Лозанни, Парижа та Праги.

    У Львові Яніна Новотнова була активною учасницею мистецького середовища: належала до Спільки польських художниць, Спілки львівських графіків.

    Основна тема робіт Яніни Новотнової – атмосферні міські пейзажі, квіти і тварини. Художниця охоче поєднувала пейзаж та натюрморт у композиціях з зображенням квітів або фруктів на підвіконні. Улюбленою темою в її графічних творах були урбаністичні пейзажі Львова, Кракова, Гданська, Парижа, Венеції та Праги. Критики часто підкреслювали її технічні навички, пристрасть до декоративності та вплив Владислава Скочиляса на її творчість.

    Персональні виставки художниці відбувались в Товаристві приятелів красних мистецтв у Львові (1921, 1923, 1925/26, 1927, 1932), також були виставки в Кракові, Варшаві.

    Під час Другої світової війни художниця мешкала у сільській місцевості біля міста Беч, після її закінчення вона жила у Кракові.

  • Роботи
  • Яніна Новотнова. Краків. Костел св. Андрія, 1920; дереворитЯніна Новотнова. Гданськ, 1922; туш, папірЯніна Новотнова. Гданськ. Порт, 1922; туш, папірЯніна Новотнова. Ню; гравюраЯніна Новотнова. Рибальські човни на березі, 1925; олія, картонЯніна Новотнова. Натюрморт, 1926; олія, холстЯніна Новотнова. Львів. Дім у костела св Войцеха; дереворитЯніна Новотнова. Львів. Фонтан Діана, 1930-і; дереворитЯніна Новотнова/ Львів. Фонтан Амфітріта, 1932; дереворитЯніна Новотнова. Венеція, 1930-ті; акватінтаЯніна Новотнова. Букет квітів, 1938; папір, акварельЯніна Новотнова. Натюрморт з настурціями; папір, акварельЯніна Новотнова. Білі цикломени; олія, картонЯніна Новотнова. Краків. Квітковий ринокЯніна Новотнова. Марія Рапачинська, 1942; олія, картон

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх