Як там у “них”: арт-консультант і куратор Нів Вайт говорить до нас через свою вражаючу особисту колекцію, а також консультує в цьому складному процесі спираючись на власний досвід
Нів Вайт живе, як і багато хто з її покоління, в квартирі-з-одним-ліжком в центрі східного Лондону. Однак, на відміну від більшості, її маленький простір заповнений сучасним мистецтвом. Роботи висять на стінах, вони загорнені в ковдри і ховаються за шафою, а також підпирають стіни в коридорі. Коли одні витрачають зароблені гроші на одяг, меблі або книжки за екстравагантними цінами, Вайт купує мистецтво.
Все почалось з роботи Філліди Барлоу, одного з її улюблених авторів.”Я думаю, затягує сама ідея, що є щось, що ви можете зробити, – говорить колекціонерка, – Очевидно, я б не купувала взагалі нічого дорогого на той момент, це було більше схоже на копію. Потім я виявила, що я можу купити оригінальні роботи молодих авторів, і тоді все йде по спіралі, ви розумієте? Ви стаєте залежними”.
Покинувши роботу в галереї Hauser & Wirth (“Я просто зрозуміла, що це було трохи обмежено, тому що фокусувалось на комерції”), Вайт була кілька років куратором виставок в SHOWstudio , перед тим як стати незалежним консультантом в питаннях мистецтва. Вона стартувала, працюючи на різних проектах – від куратора виставки до просування молодих митців, а також консультування досвідченних колекціонерів.
Її особиста колекція, тим часом, збільшилася. І в просторі маленької квартири виглядає досить видовищно. “Це в основному те, куди зараз йдуть всі мої гроші,” – говорить вона, вказуючи на стіну.
Що саме ти любиш в [процесі] купівлі мистецтва?
“Це потішно, коли ви купуєте нову роботу – я думаю, що ви відчуваєте, як вона говорить вам щось про світ, як це змушує Вас думати по-іншому, і так це візуальний або концептуальний шлях розуміння світу. Мені дійсно подобається ідея бути оточеною цим.
Мені також подобається ідея, що ваша колекція стає вашим портретом – це відображення світу, але це також і відображення себе. Неминуче те, чим ви цікавитесь, стане тим, що ви купуєте.
Я роблю багато консультацій зараз, в основному, для друзів, і це дійсно цікаво спостерігати, як їх колекції розвиваються.”
Коли ти розпачала колекціонувати, то спиралась на естетитичну цінність чи особистість автора роботи?
“Трохи і на те, і на інше, насправді. Очевидно, естетика дійсно важлива, тому що ви маєте насолоджуватися цим, але чим більше ви працюєте з молодими художниками, тим більше захоплює спостерігати, як вони розвиваються”.
Є щось, що лейтмотивом проходить через твою колекцію?
“Я думаю так… Це дуже анти-мачо, мені подобаються речі досить крихкі, на межі руйнування. Ось… Алекс Болл… я думаю, що це кумедно. Це може бути статуя, але це просто папірець, який він зім’яв.”
Що, на твою думку, впливає на колекцію?
“Я люблю дослідження, і читання, і теорію, тож я думю, я просто отримую задоволення від цього. Більшість свого часу я витрачаю спостерігаючи, що художники роблять, і думаю, чим більше ви маєте навколо, тим більше ви занурюєтесь в це, це не про те, що я люблю накоплювати речі – я насправді не люблю безлад. Це більше, як мати ідеї і концепції навколо. Це випробовує тебе, щоб стати краще”.
Як ти вперше почала консультувати?
“Я почала давати поради друзям. Люди приходили знову і дивилися на твори мистецтва, і тому я почала допомагати їм; якщо знаходила щось я могла сказати їм: «Я купую це, тому що, з тої чи іншої причини, ви хочете подивитись?» Я намагаюся зосередитися на освіті, так що люди дійсно розуміють, що художник робить або намагається робити… Ось коли це найбільш цікаво, коли люди починають знаходити зв’язок з роботою”
Інше у потоці
У Львові триває оцифрування давніх писанок
Чутлива спадщина: створення тактильної експозиції барельєфів «Чотири стихії»
Периферії/Peripheries : перекази виставок