Вітольд Манастирський

Вітольд Манастирський

  • 11 січня 1915, Львів – 23 червня 1992, Львів
  • Львівська художня школа (1929–1934)
    Варшавська Академія мистецтв (1935–1939)
  • Живописець і графік, Вітольд Манастирський працював в жанрах портрету, пейзажу, натюрморту, побутовій картині. Серед тем краса природи та життя Прикарпаття, портрети сучасників, діячів культури, науки, селян та робітників

    Першим учитилем митця став його батько Антон Манастирський.

    Навчаючись у Кракові, Вітольд Манастирський запозичив деякі технічні прийоми постімпресіоністів, зокрема дрібний роздільний мазок чистих тонів фарб, покладених на білий ґрунт полотна малим округлим колонковим пензлем; у більшій чи меншій мірі він використовуватиме їх до 60-х років.

    1939–1948 рр. викладав рисунок і живопис у Львівському художньо-промисловому училищі (тепер Училище прикладного мистецтва ім. І. Труша)
    1947 – викладач кафедри рисунку Львівського інституту прикладного та декоративного мистецтва
    1954 – доцент кафедри рисунку Львівського інституту прикладного та декоративного мистецтва
    1968 – професор кафедри рисунку Львівського інституту прикладного та декоративного мистецтва
    1974 – завідувач кафедри живопису
    1975 – митцеві надано почесне звання заслуженого діяча мистецтв Української PCP

  • Роботи
  • Вітольд Манастирський. Студія столітньої бабусі, 1935Вітольд Манастирський. Гуцулочка с бесагами, 1948Вітольд Манастирський. Антон Манастирський, 1949Вітольд Манастирський. Криворівня, 1955Вітольд Манастирський. Квітуча Дземброня, 1956Вітольд Манастирський. В майстерні художника, 1957Вітольд Манастирський. Гірські квіти, 1957Вітольд Манастирський. Гуцульський натюрморт, 1957Вітольд Манастирський. Гуцульський інтер'єр, 1958Вітольд Манастирський. Синий  інтер'єр, 1960Вітольд Манастирський. Інтер'єр із дзеркалом, 1960Вітольд Манастирський. Верховинка, 1960Вітольд Манастирський. Під горою Сокіл, 1961Вітольд Манастирський. Рожевий мур, 1962Вітольд Манастирський. Урожайні поля, 1965Вітольд Манастирський. Портрет передовика Львовского завода газовой аппаратуры М. П. Амелина, 1964Вітольд Манастирський. Ритми #2, Пейзаж з-під Янова, 1968Вітольд Манастирський. Садок у Карпатах, 1968Вітольд Манастирський. Весняний день, 1972Вітольд Манастирський. Село Долинівка, 1977Вітольд Манастирський. Три покоління, 1979Вітольд Манастирський. Добра бабуся, 1979

Корисні посилання
Сторінка на Вікіпедії

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх