Цьогорічна тема Міжнародного фестивалю аудіовізуального мистецтва ТЕТРАМАТИКА — «Технології та чуттєве».
Основна локація фестивалю — LEM Station, інноваційний креативний центр, що постане на місці старовинного трамвайного депо. Вхід на всі події фестивалю вільний. Організатори проєкту — Мистецьке об’єднання НУРТ. Цьогоріч проєкт реалізовується за підтримки Українського культурного фонду. За оновленнями програми можна стежити на фейсбук-сторінці та на сайті.
Фестиваль стартує 12 вересня програмою Solaris: цикл перфомансів презентацій та лекцій, присвячених 100-річчю Станіслава Лема, фантаста і футуролога, що народився й здобув освіту у Львові. Координатор програми — Марек Холонєвський (Польща), новатор європейського медіаарту, президент Міжнародної конфедерації електроакустичної музики CIME / ICEM. Подія водночас є прологом до циклу перформансів, присвячених Станіславу Лему в рамках Фестивалю AudioArt (Краків). «Лемівська» тема продовжиться на LEM Station 1-3 жовтня в межах Футурологічного конґресу, який є окремим від Тетраматики проєктом.
14 вересня відкриється основний виставковий проєкт фестивалю – виставка «Технології та Чуттєве», кураторами якого є засновники ТЕТРАМАТИКИ: композитор Остап Мануляк і художник Михайло Барабаш.
З 28 вересня по 17 жовтня фестиваль супроводжуватиме освітня програма. Важливим компонентом також є інклюзивний проєкт взаємодії з незрячими людьми (дослідження реагування на звуковий ландшафт) Тимофія Максименка.
Участь у фестивалі беруть митці з України, Австрії, Болгарії, Греції, Кіпру, Польщі, США, Тайваню, Туреччини та Франції. Особливі гості — Марек Холонєвський, Ґордон Монаган (Канада) — канадський піаніст і композитор, один зі знакових представників північноамериканського аванґарду другої пол. ХХ ст., Антоні Райжеков — австрійський мультимедійний митець, стипендіат Akademie Schloss Solitude, співорганізатор багатьох ініціатив у сфері мистецтва нових медій в Австрії та Болгарії.
Мистецькі твори та практики, що їх з 2013 року послідовно презентує в Україні фестиваль ТЕТРАМАТИКА, працюють принципово у полі експерименту: випробовують межі можливостей мистецтва у співдії з високими технологіями.
Фестиваль зосереджений на мистецтві мультимедійному та інтерактивному. У його фокусі — новітні технології та мультидисциплінарні практики, розкриття потенціалу застосування ІТ в мистецтві, твори, де в одній презентаційній площині переплітаються звук/музика, відео/анімація, зображення, текст. ТЕТРАМАТИКА представляє нові можливості на стику мистецтва та науки, проєкти, посталі внаслідок співпраці музикантів та астрофізиків і мікробіологів, митців та інформатиків, робототехнічні об’єкти та інсталяції створені за допомогою штучного інтелекту. Так, скажімо, проєкт Voice of Cosmos створений двома музикантами і астрофізиком, а над проєктом MOON2 працюють музичний терапевт, музикант-імпровізатор, медіаартист/магістр інформатики, котрий у перфомансі використовує як власне тіло, натреноване йогою, так і можливості програми SuperCollider.
Цьогорічна тема проєкту, Технології і Чуттєве, розвиває тему попереднього фестивалю (2019) — людський чинник у технології. Межа людського і технологічного, що так цікавила Станіслава Лема, виявляється у наші часи ще більш плинною, аніж у добі написання «Футурологічного конгресу» та «Summa Technologiae», говорять автори проєкту. Дослідження цієї межі у мистецтві, промацування її у контакті творців і авторів, відгукується тепер майже кожному і кожній — бо ґаджети справді стали частиною нас. Півтора роки соціальної дистанції і віддаленої комунікації тільки посилили пошуки «нової близькості», і саме мистецькі експерименти на межі жанрів та медіумів можуть підказати нам тут наступний крок на шляху втримання присутності людського, гуманістичного навіть у цифровому світі.
«Пандемія спричинила глобальні зміни у взаємодії/спілкуванні людства із технологіями, та в багатьох випадках змінила також ставлення до технології, увиразнивши чи то сентиментальну анімізацію ґаджетів, чи навпаки їх емоційне відторгнення і прагнення дотику/живого контакту, навіть незважаючи на небезпеку. Те, що в текстах мислителів існувало в категорії можливого, стало усвідомленою, осутненою реальністю», — йдеться в кураторському тексті проєкту.
Чи готові ми інакше дивитись на взаємодію технологій і людської чуттєвості після року вимушеного соціального дистанціювання — розібратися з цим та іншими питаннями разом і запрошують учасники/ці й автори вже п’ятого міжнародного фестивалю аудіовізуальних мистецтв ТЕТРАМАТИКА.
Фестиваль ТЕТРАМАТИКА заснований Мистецьким об’єднанням НУРТ у 2013 році та відбувається що два роки. У 2021 році реалізується за підтримки Українського культурного фонду та Львівської міської ради.
Партнери проєкту: Lem Station, Центр міської історії, Сенсотека, “Львів — місто літератури ЮНЕСКО” (Lviv City of Literature), Студія EESEM ЛНМА імені М.В.Лисенка, Кафедра Актуальні мистецькі практики ЛНАМ, Студія електроакустичної музики Краківської музичної академії, Французький Інститут, Австрійська програма академічних обмінів OeAD, Фестиваль AudioArt, місто Краків. PR-партнер — агенція PR agency “Bagels&Letters”.
Інше у потоці
У Львові триває оцифрування давніх писанок
Чутлива спадщина: створення тактильної експозиції барельєфів «Чотири стихії»
Периферії/Peripheries : перекази виставок