Тарас Драган

Тарас Драган

  • 29 лютого 1932, Лисиничі, Львівська область — 2009, Львів
  • Львівський державний інститут прикладного та декоративного мистецтва (1962)
  • Працював в галузі декоративно-прикладного мистецтва (кераміка) та графіки. Член Національної спілки художників України. Заслужений діяч мистецтв

    Із 1962 до 2009 року працював у Львівському державному коледжі декоративного і ужиткового мистецтва імені І. Труша викладачем на відділі художньої кераміки.

    Як завідувач кафедри рисунку та викладач побудував свою авторську програму навчання. До якої входили рисунок (творче перефразування натури, наприклад, з використанням оптичних ілюзій – студенти і студентки вчилися відтворювати об’єм за допомогою лінії, а також простір за допомогою плями (Арнхейм) і композиція (навчання включало прослуховування класичної музики, з авторськими коментарями Тараса Драгана, співставлення музичного ритму і ритму в графічному зображенні).

    Також Тарас Драган показував студентам авторську підбірку слайдів (своїх фотографій), в яких можна було вловити настрій, побачити певний ритм. Покази слайдів могли відповідати музичному супроводу, після якого викладач окремо акцентував увагу студентів на відповідності окремих слайдів певним моментам музичної композиції. Показ слайдів і прослуховування музики мало надихнути студентів та студенток на відтворення, наприклад, лінії або плями.

  • Основні твори
  • Декоративний пласт «Жіночий портрет» (1972)
    Декоративний пласт «Маска» (1973)
    Ажурне, модульне панно для Львівського готелю «Турист» (1974)
    Модульне панно «Енергія» для Львівобленерго (1976)
    Настінний пласт «Вишенька» (1973)

  • Роботи
Література
Голубець О. Львівська кераміка. – Київ: Наукова думка, 1991.
Фото та додаткова інформація Вікіпедія

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх