Софія Зарицька

Софія Зарицька

  • 21 серпня 1897, м. Перемишль, Польща — 17 квітня 1972, м. Шеннв’єр-сюр-Марн, Франція
  • Чеська академія наук та мистецтв
  • Софію Зарицьку приваблювали великі композиції та фрески. Улюблені персонажі — дівчата, жінки, діти. Їхні обличчя дещо узагальнені, дивовижно передають смуток, мрійливу задуму, тривогу, відчай

    1920 – після смерті батька, Софія їде до старшої сестри у Львів. Три роки навчається приватно в Олекси Новаківського. Згодом продовжує навчання у Празі, в чеській академії мистецтв.
    1926 – виходить заміж за художника Петра Омельченка, також студента мистецької академії
    1928 – Софія закінчує академію, і подружжя переїжджає у Париж
    1928 – почала виставляти свої твори у престижному Салоні Незалежних

    Подружжя оселяється в містечку Шеннв’єр-сюр-Марн, що під Парижем. Софія Зарицька експонує свої роботи у Львові, Празі, Берліні. Про неї пише українська і французька преса.

    1957 – участь у виставці паризьких акварелістів

    Найчастіше роботи останнього періоду життя Зарицької купує лікар Володимир Попович — теж виходець з Перемишля, який мешкав тоді в Бельгії. Поступово у нього склалась чи не найбільша збірка творчої спадщини Зарицької. Ще дві її роботи потрапили до українського музею в Римі, деякі зберігаються у жителів Шенев’єра

    1964 – Українська вільна академія наук у США влаштувала виставку двох художниць-галичанок — Олени Кульчицької та Софії Зарицької
    1972 – Софія трагічно загинула у своєму домі в Шенев’єрі. Близько півночі з невідомої причини загорівся її дерев’яний будинок. Софія Зарицька згоріла живцем разом з будинком із десятками праць (своїх і Петра Омельченка).

  • Роботи
  • Софія Зарицька. Дівчата, монотипіяСофія Зарицька. Жіноча композиція, 1950-ті; монотипіяСофія Зарицька. Жіночий портрет, 1950-ті; монотипіяСофія Зарицька. ЖінкаСофія Зарицька. 1968Софія Зарицька. Родинне щастя. 1972.Папір, олія, темпера. 57,5х48,3; НХМУ

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх