Роберт Лісовський (Robert Lisowskyj)

Роберт Лісовський (Robert Lisowskyj)

  • 29 грудня 1893, Кам’янське (Дніпропетровська обл.)- 28 грудня 1982, Женева (Швейцарія)
  • Київське художнє училище (1917)
    Українська державна академія мистецтв (1920)
  • Роберт Лісовський – художник-графік, дизайнер, громадський діяч. Учень та послідовник Михайла Бойчука та Георгія Нарбута

    1906 – навчання у Миргородській художньо-промисловій школі ім. М.В. Гоголя
    1913 – вперше малярські та графічні роботи Лісовського представлені на виставці у м. Ніжині, а також на показі групи молодих мистців «Перстень» у Києві
    1914 – експонувалися на виставці «Товариства художників-киян»
    до 1917 – навчання в Київському художньому училищі

    Оформляв книги у київських видавництвах «Сяйво», пізніше «Ґрунт», «Вернигора», «Флямінго». Співпрацював з «Молодим театром» Леся Курбаса, а також з модерністським угрупуванням «Музаґет»

    жовтень 1917 – травень 1920 – навчання в Українській державній академії мистецтв, спочатку у відділі монументального мистецтва Михайла Бойчука, а потім у графічному відділі, очолюваному Георгієм Нарбутом. Працював у національному неостилі, фундаторами якого були Нарбут та Василь Кричевський.

    1920 – заарештований більшовиками, як представник студентської ради академії, і декілька місяців перебував в тюрмі. Після другого арешту утік з-під конвою і перебрався через кордон у Польщу
    1921–1923 – жив у Варшаві, де працював над проектуванням державних грошових знаків (одна монета запроектована ним увійшла в офіційний обіг)

    Зважаючи на біографію та зміст мистецьків творів Роберта Лісовського виділяються наступні періоди його творчості: дитинство і навчання у миргородській мистецько-промисловій школі ім. М. Гоголя (1893–1908), київський (1910–1921), львівський (1922–1927), празький (1929–1945) та лондонський (1950 – кінець 1970-х). (Яців, 2015)

    1923 – переїзд до Львова, належав до Гуртка діячів українського мистецтва, був обраний скарбником цього гуртка
    1923–1927 – став автором низки різножанрових творів графіки і прикладного мистецтва. Розмальовував церкви у різних місцевостях Галичини та документував старовинні ікони
    У середині 1920х викладав рисунок і малярство у львівській учительській семінарії.
    1927 – отримав стипендію Українського наукового інституту (УНІ) в Берліні і два роки навчався в берлінській Державній вищій мистецькій школі (Staatliche Hochschule für bildende Künste)
    1929 – отримав диплом за спеціальностями «декоративне мистецтво», «шрифт і техніка книжкової графіки», «книгодрук», «друк на камені і міді», «рисунок»
    1929 – став керівником графічного відділу Української студії пластичного мистецтва у Празі, в якій працював до 1945.

    Після закінчення Другої світової війни виїхав в Італію, певний час мешкав у Римі.
    У грудні 1951 переїхав у Велику Британію (Лондон), де прожив майже 25 років. У серпні 1976 переїхав у Женеву, до родини доньки Зої Нижанківської, де прожив останні роки життя.

    1993 – виставка у Львові, присвячена 100-річчю з дня народження художника, актуалізує ім’я художника на початку 1990-х

  • Роботи
  • Роберт Лісовський. Обкладинка журналу Львів, 1923Роберт Лісовський.  Обкладинка книжки, Львів, 1924Роберт Лісовський. Айстри, 1925; пап,аквРоберт Лісовський. Обкладинка книжки Львів, 1927Роберт Лісовський. Церква в Сваляві, 1934, пап,аквРоберт Лісовський. Дерев'яна церква  в Карпатах, 1930-і, пап,аквРоберт Лісовський. Обкладинка книжки 1930-і, ПрагаРоберт Лісовський. Графічна композиція, 1930-іРоберт Лісовський. Обкладинка книжки, Прага, 1937Роберт Лісовський. Обкладинка книжки, Париж, 1952Роберт Лісовський. Будинки Лондону, 1953 пап,тушРоберт Лісовський. Перці, 1963; пап, гуаш+тушРоберт Лісовський. Натюрморт, 1962, пап,тушРоберт Лісовський. Обкладинка книжки, Лондон, 1967Роберт Лісовський. Вуличка в Південній Франції, 1970-і, пап,акв

Сторінка на Вікіпедії

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх