Оксана Лятуринська

Оксана Лятуринська

  • 1 лютого 1902, хутір Ліски (нині село Хоми Збаразького району) — 12 червня 1970, Міннеаполіс (Канада)
  • Вища школа прикладного мистецтва в Празі
  • Авторка збірок поезії, новел, віршів для дітей, скульптурних історичних портретів і пам’ятників

    Навчалася в Кременецькій приватній українській гімназії імені Івана Стешенка.
    1919 – виїхала до Німеччини, а потім до Праги
    1926 – закінчила українську реальну гімназію в Празі
    Продовжила навчання на факультеті філософії у Карловому університеті
    1928-1931 – на скульптурному відділі у Вищій школі прикладного мистецтва в Празі. Членкиня АНУМ.

    Бере участь у виставках організованих у Лондоні, Парижі, Берліні, здобуває визнання як авторка скульптурних портретів. Створює Пам’ятник полеглим воякам УНР у Пардубіце (1932), погруддя Тараса Шевченка, Томаша Масарика, Симона Петлюри, Євгена Коновальця. Кілька виконаних Оксаною надгробків можна оглянути на празьких цвинтарях.
    Виставки у Львові: грудень 1933, АНУМ; грудень 1934, АНУМ; листопад 1936, АНУМ; 1942, СУОМ.

    1945 – опинилася в таборі для переміщених осіб Ашафенбурзі в Німеччині, з 1949 року на еміграції в США. За допомогою Союзу українок оселяється в Міннеаполісі.

  • Роботи
  • Оксана Лятуринська. Жінка з дзеркалом, 1930-і; гіпс; ЛНГМОксана Лятуринська. Пастух з сопілкою, 1930-і; гіпс; ЛНГМ

Джерело:
М. М. Ільницький. Лятуринська Оксана Михайлівна // Енциклопедія Сучасної України: електронна версія [веб-сайт] / гол. редкол.: І.М. Дзюба, А.І. Жуковський, М.Г. Железняк та ін.; НАН України, НТШ. Київ: Інститут енциклопедичних досліджень НАН України, 2006.

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх