Маурицій Ґоттліб (Maurycy Gottlieb)

Маурицій Ґоттліб (Maurycy Gottlieb)

  • 21 (28) лютого 1856, Дрогобич (Львівська обл.) — 1879, Краків
  • Віденська академія мистецтв (1871-1873)
    Краківська академія мистецтв (1873-1874)
    Академія мистецтв в Мюнхені
  • Автор картин на історичні сюжети. Маурицій Ґоттліб розробляв єврейські теми, серед яких і біблійні сюжети

    1869-1972 – протягом трьох років навчався в студії художника Michała Godlewskiego у Львові
    1981 – Маурицій Ґоттліб закінчив гімназію у Львові і у 15-річному віці вступив у Віденську академію мистецтв
    1873-1974 – навчальний рік у Кракові під проводом Яна Матейка
    1874 – художник повернувся у Відень, не витримавши антисемітської атмосфери серед студентів
    1875-1876 – переїзд в Мюнхен і навчання в Академії мистецтв

    В Мюнхені в Старій пінакотеці Маурицій Ґоттліб побачив роботи Рембрандта, який часто звертався до єврейської культури.

    Під впливом пережитого і побаченого художник створив картину «Шейлок и Джесіка» (на сюжет шекспірівського «Венеціанського купця»). Ця робота принесла йому популярність і хороші відгуки критиків після виставки у Львові (1877) і у варшавськаму Товаристві Zachęty Sztuk Pięknych (1878).

    В образі Джесіки художник зобразив Лауру Розенфельд, на якій він хотів одружитися. Проте Пані Розенфельд відкинула його пропозицію. Вважають, що саме це було причиною його (за припущеннями) самогубства.

    Попри трагічно-недовге життя художника, залишилось понад 300 його картин, хоча не всі є завершеними.

    Під час Другої світової війни багато творів Мауриція Ґоттліба були втрачені або знищені, десятки занходяться в державних та приватних колекціях в Ізраїлі, а також у приватних колекціях в США, Чилі та Австралії.

  • Роботи
  • Маурицій Ґотліб. Японка, 1879Маурицій Ґотліб. Художник Францішек Жмурко, 1879 Маурицій Ґотліб. Сторожі, 1875Маурицій Ґотліб. Порятунок РахіліМаурицій Ґотліб. Автопортерт, 1879 (Париж)Маурицій Ґотліб. Агасфер (автопортрет), 1876Маурицій Ґотліб. Дама з віялом, 1877Маурицій Ґотліб. Євреї, що моляться в синагозі Дрогобича, 1878Маурицій Ґотліб. Єврейська наречена, 1876Маурицій Ґотліб. Лора Хеншель-РозенфельдМаурицій Ґотліб. Молода єврейка, 1879Маурицій Ґотліб. Портрет актора, 1878Маурицій Ґотліб. Портрет чоловіка в фесціМаурицій Ґотліб. Портрет сестри Анни, 1877Маурицій Ґотліб. Проповідь Христа в Капернаумі, 1879Маурицій Ґотліб. Ринок рабів у Каїрі, 1877Маурицій Ґотліб. Саломея з головою Іоанна, 1877Маурицій Ґотліб. Автопортрет, 1876

ДжерелоAutor: Ewa Micke-Broniarek, Muzeum Narodowe w Warszawie, luty 2005

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх