Мар’ян Ольшевський

Мар’ян Ольшевський

  • 1881, Львів – 1915, Львів
  • Вивчав філософію та історію мистецтва в університетах Львова, Мюнхена, Берліна, вчився живопису в студіях Мюнхена
  • Один з головних представників львівської сецесії. Художник, мистецтвознавець, філософ, поет, публіцист. Проектував будинки та інтер’єри, вітражі, художній метал, меблі, кераміку, килими, стінні розписи й мозаїку, одяг, театральні декорації.

    В галузі графіки виконував плакати, літографії й ліногравюри, книжкові ілюстрації, екслібриси, марки, етикетки та інше.

    Малював олією та темперою портрети, пейзажі, фігурні композиції. Найвидатнішими та найвідомішими його сецесійними творами були завіса театру-вар’єте (1909) і комплексне оформлення аптеки М. Еттінгера (1913).

    З 1901 постійно працював у Львові. Активно просуваючи стиль сецесії своєю творчістю і працями в галузі естетики та мистецтвознавства.

    Заснував об’єднання художників декоративно-прикладного мистецтва «Заспул» (1910-1914).

  • Роботи
  • Мар'ян Ольшевський. Обкладинка книги, 1906Мар'ян Ольшевський. Титульний аркуш книги, 1906Мар'ян Ольшевський. Сестра Октавія Попович, 1907; холст, маслоМар'ян Ольшевський. Портрет брата Станіслава; картон, маслоМар'ян Ольшевський. Портрет горянки; холст, маслоМар'ян Ольшевський. Проект вітражу «Світанок нових часів», 1910-і; папір, крейда; ЛНГММар'ян Ольшевський. Східна танцюристка, 1912; вітраж; ЛНГММар'ян Ольшевський. Архангел Рафаїл, 1913 ескіз вітражу; акварель; ЛНГММар'ян Ольшевський. Казка про трьох королів, 1913, ескиз роспису; акварель; ЛНГММар'ян Ольшевський. Обкладинка книги «Вічна весна», 1913 ескіз;туш; ЛНГММар'ян Ольшевський. Плакат виставки товариства «Заспул», 1913; літографія; ЛНГММар'ян Ольшевський. За читанням, літографіяМар'ян Ольшевський. На лавці, тушМар'ян Ольшевський. Осінній пейзаж; гравюраМар'ян Ольшевський. Пейзаж; гравюраМар'ян Ольшевський. Плакат Бальзам, 1915; литографія

Література
Львівська сецесія (каталог виставки із збірок Львова). – Л., 1986.

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх