Леопольд (Леон) Крец (Leopold Kretz)

Леопольд (Леон) Крец (Leopold Kretz)

  • 4 лютого 1907, Золочів (Львовська обл.) — 16 квітня 1990, Париж
  • Мистецька школа Олекси Новаківського
    Краківська академія мистецтв
  • Художник, скульптор, викладач. В роботах Леопольда Креца можна спостерігати надвзичайне емоційне піднесення, що, на думку дослідників, зумовлено впливом одного з перших його вчителів – Олекси Новаківського, а також єврейським корінням

    Леопольд Крец почав малювати і ліпити дуже рано, сам майстрував собі іграшки. Закінчив 6 класів гімназії Львові. Батьки не підтримували захоплення мистецтвом Леона і намагались скерувати його в більш традиційну сферу, тому перші кроки в мистецтві він зробив у майстернях єврейських скульпторів та каменярів, де виготовляли надгробки.

    1924-1926 – навчання у Мистецькій школі Олекси Новаківського
    1928-1931 – навчання у Краківській академії мистецтв, майстерня К. Дуніковського
    1931 – Леопольд Крец отримує стипенідю від Митрополита Шептицького і вирушає до Франції вдосконалювати майстерність
    1932 – студіювання скульптури у Вищий школі мистецтв у Парижі, пізніше – навчання в Академії Ґранд Шом’є (майстерня Бурделя)
    1932 – перша персональна виставка в Парижі в Galerie Pierre
    В цей період Леопольд Крец створив скульптурні портрети мистецької еліти Парижа (М. Равеля, А. Жіда, Д. Мільоде).

    1931-1941 – інформація про успіхи митця в Парижі неодноразово з’являється на сторінках львівських періодичних видань. Він підтримує зв’язок зі Львовом, де залишаються його родичі. Востаннє вони зустрічаються у 1937, коли батьки приїжджають в Париж на відкриття Всесвітньої виставки, на якій експонуються роботи Креца. Більше художник не бачив своїх батьків – вони загинули у львівському гетто.

    Під час 2-ї світової війни – учасник підпільного Руху Опору у Франції.

    1948–1950 – викладач Академії Ґранд Шом’є,
    1950–1974 – викладач Школи мистецтв у Реймсі; керівник скульптурної майстерні у Вищій Школі мистецтв.
    Крім викладацької роботи, митець працює творчо і виконує державні замовлення для міст Франції.
    1954 – на замовлення департаменту вишуканих мистецтв Парижа він виконав у камені трьох монументальних архангелів для фонтану Нотр-Дам на площі перед собором
    1963 – отримав звання «Лицар мистецтва та літератури»

    У Національному музеї у Львові зберігається експресивний живописний «Автопортрет» часів навчання у Олекси Новаківського. Окремі роботи паризького періоду знаходяться в фондах Національного музею у Львові та Львівській національній галереї мистецтв.

  • Роботи
  • Леопольд Крец. Архангел Гавриїл, Фонтан Нотр-Дам, ПарижЛеопольд Крец. Архангел Рафаїл, Фонтан Нотр-Дам, ПарижЛеопольд Крец. ІндреЛеопольд Крец. Алегоричний рельєф, 1930, г Суассон; каміньЛеопольд Крец. Ж Кастель, 1950; бронзаЛеопольд Крец. Терпсихора, 1989; бронза, h-52Леопольд Крец. Моя робота - моя молитва, кладовище Монпарнас; бронзаЛеопольд Крец. Чоловік і жінка; бронза, h-63Леопольд Крец. В полоніЛеопольд Крец. Брігітта; бронза, h-39Леопольд Крец. Дві фигури; папір, тушЛеопольд Крец. Жінка, що сидить; бронза, h-30

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх