Леон Должицький

Леон Должицький

  • 20 березня 1888, Львів – 20 вересня 1965, Краків
  • Краківська академія мистецтв (1912)
  • Малював олійні, темперні, акварельні фігурні композиції, портрети, краєвиди, натюрморти; виконував дереворити й літографії. На творчості позначився вплив імпресіоністів та постімпресіоністів, пізніше перейшов до формізму

    1907 – закінчив Львіську учительську семінарію
    1907-1912 – навчання у Краківській академії мистецтв, викладачі: Ю. Мегоффер, Ф. Рущиць, Ю. Унєжицький
    1912 – перебував у Парижі, де творами імпресіоністів, П. Сезанна й кубістів
    1912 – викладав у Станіславові (Івано-Франківську)
    1917 – у Львові
    1918-1919 – у Бориславській гімназії
    1917-1922 – член мистецького об’єднання «Формісти», організатор першої виставки формістів у Львові (1918)
    У 1920 виїхав до Познані (Польща), де став співзасновником мистецької групи «Пластика» (1925).
    Від 1946 – викладач у Вроцлаві, від 1949 – професор Краківської академії мистецтв
    1952-1957 – декан факультету графіки в Академії мистецтв у Катовіце
    1959 – професор

    Учасник художніх виставок у Львові (1914–32), Станіславі (1913). Персональна виставка у Львові (1918).

    Творчість Леона Должицького до 1916 перебувала під впливом французького імпресіоністичного та постімпресіоністичного живопису, з декорартивним сполученнями кольорових плям («Приятель», 1911; «Старий», «Міський пейзаж», «Скульптор», усі – 1914).

    Від 1916 перейшов до формізму, використовував посилену експресію лінії та кольору, ритміку композиції. Узагальнені, іноді геометризовані силуети фігур і предметів обводив підкресленою, динам. контур. лінією, площини заповнював чистими, контрастними барвами («Розмова», «Дівчинка», «Більярд», усі – 1917; «Автопортрет», «Сад», «Дерева», усі – 1918; «Косар», 1920, «Золота Венера», 1921, «Скорботна», 1922).
    Після 1925 інтенсивність художнього виразу його картин зменшилася, ритміка ліній та кольорових плям стала більш спокійною.

  • Роботи
  • Леон Должицький. АвтопортретЛеон Должицький. Скорбота, 1922; олія, холст; NMPЛеон Должицький. Готична скульптура, 1922; дереворитЛеон Должицький. Замок в Лідзбарку, 1926; олія, холст; MNWЛеон Должицький. Натюрморт в студії, 1932; олія, холстЛеон Должицький. Курки, 1948; папір, акварельЛеон Должицький. Натюрморт, 1949; олія, холст; MNWЛеон Должицький. Бігуни, 1950-ті; олія, холстЛеон Должицький. Натюрморт з фруктами, 1950-ті; олія, холстЛеон Должицький. Марися, 1957; олія, холстЛеон Должицький. Натюрморт, 1961; олія, холстЛеон Должицький. Човни; олія, холстЛеон Должицький. ЛеопардиЛеон Должицький. Материнство; папір, гуашЛеон Должицький. Натюрморт; дерево, оліяЛеон Должицький. Натюрморт; олія, холстЛеон Должицький. Парк розваг; олія, холстЛеон Должицький. Цирк; папір, акварель

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх