Ян Богумил Розен (Jan Bogumił Rosen)

Ян Богумил Розен (Jan Bogumił Rosen)

  • 16 жовтня 1854, Варшава – 8 листопада 1936, Львів
  • Живописець-баталіст. Ян Богумил Розен був автором ряду сюжетів з наполеонівських війн, за котрі отримав безліч винагород на різноманітних закордонних виставках

    Ян Богумил Розен народився в Варшаві, 16 жовтня 1854 року, в асимільованій єврейській родині Шимона Леопольда та Йозефіни. Перші уроки образотворчого мистецтва отримав у Варшаві, у майстернях Генрика Релдіха та Францішка Костжевського.

    1872–1874 – навчання у Мюнхені, у художників Стрегубера та Барта
    1875–1879 – навчання в майстерні Жерома в Парижі
    1879–1882 – мешкав у Польщі; в цей період малював переважно батальні сцени.
    1888 – отримав золоту медаль за твір «Огляд військ на Сасскій площі у Варшаві» на виставці в Парижі; цей твір згодом експонувався у Варшаві та Петербурзі. Петербурзька академія мистецтв призначила йому титул почесно го професора та придбала цю картину, але у 1924 р. влада СРСР повернула твір Польщі.

    Ян Богумил Розен був автором ряду сюжетів з наполеонівських війн, за котрі отримав безліч винагород на різноманітних закордонних виставках. До І Світової війни мешкав переважно за кордоном, але ніколи не втрачав зв’язків з батьківщиною.

    1927 – повернувшись до Польщі, оселився у Варшаві. Тут відбувались виставки його творів; тут він подарував одну з картин Національному музею та увійшов до складу Комітету ТРОМ. У цьому ж році художник поїхав до Львова, де жив до смерті.

    Помер у Львові 8 листопада 1936 року.

Джерела:
1. Б. М. Пінчевська. Творчість єврейських художників Східної Галичини 1900-1939 років. Корсунь-Шевченківський, Корсунський видавничий дім “Всесвіт”, 2013. 240 сторінок.

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх