Франц Черняк

Франц Черняк

  • 1938, с. Лютина (Словаччина)
  • Львівське училище прикладного та декоративного мистецтва ім. І. Труша, відділ художньої кераміки (1963)
    Львівський державний інститут прикладного та декоративного мистецтва, відділ художньої кераміки (1971)
  • Працює у галузі декоративно-прикладного та монументального мистецтва (гутне скло). Народний художник України (2002). Професор кафедри художнього скла ЛНАМ

    Педагоги з фаху: Роман Сельський, Карло Звіринський, Д. Крвавич.

    Франц Черняк 35 років пропрацював на Львівській експериментальній кераміко-скульптурній фабриці. Протягом майже двадцяти років був головним художником, має близько шести сотень тиражних взірців.

    1971 – Член Національної спілки художників України
    1983 – заслужений художник України
    2002 – Народний художник України

    Учасник обласних, республіканських та міжнародних виставок. Твори зберігаються в музеях України та за кордоном.

    Заявив про себе як дослідник технологій і аналітик розвитку та історії львівського гутного скла.

    Сам художник охарактеризував свій творчий метод як роботу за давньою технологією – гутною, без будь-яких форм.

    «… в його концепції присутня дуже гостра спостережливість і оперування такими засобами , як контраст, як поєднання різних матеріалів, а з іншого боку – дуже м’які лінії, дуже тонка та делікатна робота, опрацювання окремих деталей, дуже коректне ставлення до кольору,» – Роман Яців.

  • Роботи
  • Франц ЧернякФранц ЧернякФранц ЧернякФранц ЧернякФранц Черняк
    Франц ЧернякФранц ЧернякФранц ЧернякФранц Черняк

    Автор фотографій робіт: О. Введенський
Література
Черняк Ф. Львівське гутне скло другої половини ХХ століття: Нарис історії. Навчальний посібник для студентів вищих мистецьких закладів. – Львів: ЛНАМ, 2006.

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх