Анна Сидоренко

Анна Сидоренко

  • 1958, м. Єнакієве (Донецька обл.)
  • Харківський художньо-промисловий інститут
  • Художниця конструює висловлювання користуючись широким арсеналом медіа, зокрема, фотографією, відео, інсталяцією, енвайронментом та лендартом. Прикметною є робота з натуральними, природними матеріалами, такими як вода, пісок, каміння, деревина

    1978-1982 – навчання у Луганському художньому училищі
    1982-1987 – навчання у Харківському художньо-промисловому інституті, на відділені станкової графіки
    По закінченню викладала в Донецькому художньому училищі.
    1989 – симпозіум скульптури та графіки. Будинок творчості «Седнів»
    1990 – симпозіум Жденієво, Закарпатська обл.
    1991 – симпозіум будинок творчості «Седнів» (куратор Тіберій Сільваші)
    1992 – симпозіум будинок творчості «Седнів»
    1993 – симпозіум будинок творчості «Седнів»
    1993 — спільна виставка Still Things з німецькою художницею Акелай Зелл (Akelei Sell), галерея Broshwitz, Берлін (Німеччина)
    1993 — виставка-лабораторія «3/3» спільно з Глібом Вишеславським та Сергієм Якуніним. Київський планетарій

    Виставка-лабораторія «3/3» спільно з Глібом Вишеславським та Сергієм Якуніним. Київський планетарій

    Від 1993 – членкиня Спілки художників України
    1994 – виставка «Живописна пластика». Український музей, Київ
    1994 – міжнародний мистецький симпозіум Land art. Laboratorium-94. Попрад (Словенія)
    1994 – симпозіум будинок творчості «Седнів»
    З 1995 року Анна Сидоренко живе і працює у Львові.
    1996 – симпозіум Bathyscaphe. Одеса (кураторка: Ута Кільтер)
    1996 – проєкт Сonvert.

    «Конверт» – це конвертація, зміна. Юрій Соколов придумав проєкт в якому конвертація, перетворення, зміна, доповнення могли бути нескінченними. У проєкті взяли участь шестеро: Анна Сидоренко, Сергій Якунін, Юрій Соколов, Сергій Міхновський, Олександр Замковський, Дмитро Кузовкін. Учасники будували свої висловлювання навколо спільної теми – «прозорість». Анна Сидоренко робила фотографії крапель: кожна наступна крапля збільшувалась в діаметрі і нашаровувалась на попередню. Пізніше проєкт експонувався в галереї “Арт-Коллегія” як розвішані нарізно прозорі сторінки. Окремо Анна Сидоренко представила інсталяцію зі скла та крапель на виставці «Внутрішній рух» (в рамках міжнародного бієнале Spatia Nova, Галерея 103, Санкт-Петербург).

    1996 – фотоперформанс «Фази Місяця». Львів
    1996 – виставка «Внутрішній рух» (в рамках міжнародного бієнале Spatia Nova). Галерея «103», Санкт-Петербург (Росія)
    1997 – акція «Сотовий об’єкт». Львів
    1997 – симпозіум Dialog between East and West. Epiphany. Культурний центр. Грац / Замок Поппендорф (Австрія). Під час симпозіуму був реалізований проєкт “Сімейний альбом”
    1997 – симпозіум Land art in Gars am Kamp (Австрія)
    1997 – стипендіатка KulturKontakt. Artists-in-residence program. Під час резиденції був створений проєкт «Теравпевтичне одкровення». Госпіталь, Відень (Австрія).
    1997 – акція Academic-Zone, Львів ( група «Академія»: Анна Сидоренко та Юрій Соколов, Стас Горський та ін.)
    1998 – стипендіатка Artslink. Artists-in-residence program. Headlands Center for the Arts, Каліфорнія (США). Під час резиденції було реалізовано кілька робіт, зокрема, акція (фотодокументація) “Homo Ludens”.
    1999 – виставка Trip. Галерея «Совіарт», Київ. Серед іншого була представлена (фотодокументація) “Homo Ludens”
    1999 – симпозіум Wo ist Kunst, Laboratory-99. Фрауенфельд (Швейцарія)
    1999 – фестиваль Periferic-3. Ясси, (Румунія)
    2001 – кураторка, учасниця міжнародного фестивалю «Мова». Галерея «Дзиґа», Львів.
    2002 – стипендіатка Heinrich Boll Foundation. Artists-in-residence program. Heinrich-Boll-Hous Langenbroich e.V. (Німеччина)
    2003 – DONUMENTA ars danubiana. Регенсбург (Німеччина)
    2004 – Land art in Gars am Kamp. Енвайронмент «99 кроків» (Австрія)
    2004 – виставка «Зворотність». Гал. «Совіарт», Київ
    2004 – виставка Ansichtsache. Замок Бургау, Дюрен (Німеччина)
    2005 – арт-проєкт «Мильна опера» в рамках міжнародного проекту «Чернівецька Австрія». Bridge:ing: Львів, Чернівці, Братислава, Будапешт, Краков, Відень

    Мильна опера
    Що, для чого і навіщо?
    З таким розчуленням роздивляюся гіпсову копію, яка раптом до мене потрапила: “Антик”, справжнісенький “антик”. Тільки з гіпсу, один з десяти.
    Та, яка в солодкій млості стояла на агорі – в 1875 році відбилася далекою луною в “Австрії” на площі Австрії у Чернівцях. Автор Карло Пеккарі, не Фідій.
    Наступна луна – десять гіпсових копій 2005 року виготовлення. Луна луни, копія копії. Автор не названий – чиста технологія.
    Безтілесність античного першообразу – мармур 1875 – гіпс 2005-го. Фідій – Пекарі – технологія виробництва копій.
    Зупиняюся на логічно-послідовному варіанті: свою копію-копії (гіпсу 2005 року) з копії (мармуру 1875 року) роблю… з мила. Тобто, роблю форму з зображенням “Австрії”.
    Безтілесність – мармур – гіпс – мило.
    Фідій – Пеккарі – технологія копій – згідно логіки я це мило варю-формую власноруч.
    “Мила” буде багато – товар врешті решт.
    Виставляю як у магазині – на поличках прикріплених до білої стіни.
    Яка доля мила? – Змилюватись.
    На мило, на білу стіну, на “Австрію”, що стоїть поруч, пускаю потік води (відео). Води-часу – не я вигадала, ще з часів тих же греків. Геракліта & К.
    І ясна річ, – Моцарт. В концтаборі, де євреїв, чи не найбільшу частину мешканців Австро-Угорщини, пускали на мило, з репродукторів звучав Моцарт.
    Я – художниця львівська. Тому, для витонченості відчуття – це буде Моцарт-син. Він років з 30 музикував у наших “палестинах”. Теж – не батько, тільки луна.
    Яка доля Афін – Афродіт – Австрій сьогодні? Бренд. І туалетного мила зокрема. Для кращого просування товару. Культуру на мило?
    Коли остаточно змилиться, може з’явиться щось нове, чисте.
    Концепція: Анна Сидоренко. Автор тексту: Олексій Титаренко

    2005 – стипендіатка Pollock Krassner Foundation (США)
    2006 – проєкт 24 hours.UA (за участі Назара Гончара, Юрія Шнайдера, Анни Сидоренко, Мирослава Ягоди, кураторка Антоніна Денисюк). Центр сучасного мистецтва «Замок Уяздовський» (Польща)
    2006 – ленд-арт симпозіум «Шешори»
    2008 – ХІ міжнародний лендарт симпозіум «Простір прикордоння». Могриця, Сумська обл
    2008 – виставка «Про_лет». Галерея «Ленин», Запоріжжя
    2010 – енвайронмент-проєкт Трансгресії «PARK.IN», Стрийський парк, Львів
    2010 – енвайронмент-проєкт Трансгресії «Fort Missia», Львів
    2010-2020 – кураторка мистецької галереї Гері Боумена, Львів
    2020 – учасниця виставки «Чому у Львові будуть художниці»

  • Роботи
  • Анна Сидоренко. Симпозіум «Седнів», 1991Анна Сидоренко. Симпозіум «Седнів», 1991Анна Сидоренко. Виставка Still Things, 1993. Галерея Broshwitz, Берлін (Німеччина)Анна Сидоренко. Виставка Still Things, 1993. Галерея Broshwitz, Берлін (Німеччина)Анна Сидоренко. Виставка-лабораторія «3/3», 1993Анна Сидоренко. Виставка-лабораторія «3/3», 1993Анна Сидоренко. Виставка-лабораторія «3/3», 1993Анна Сидоренко. Виставка «Живописна пластика», 1994Анна Сидоренко. Виставка «Живописна пластика», 1994Анна Сидоренко. Міжнародний мистецький симпозіум Land art. Laboratorium-94. Попрад (Словенія)Анна Сидоренко. Bathyscaphe, кураторка Ута Кільтер, Одеса, 1996Анна Сидоренко. Проєкт Сonvert, 1996Анна Сидоренко. Проєкт Сonvert, 1996Анна Сидоренко. Проєкт Сonvert, 1996Анна Сидоренко. Academic-Zone, Львів, 1997Анна Сидоренко. Meditation, 1997. Замок Поппендорф (Австрія)Анна Сидоренко. Meditation, 1997. Замок Поппендорф (Австрія)Анна Сидоренко. Meditation, 1997. Замок Поппендорф (Австрія)Анна Сидоренко. Meditation, 1997. Замок Поппендорф (Австрія)Анна Сидоренко. Krems, Gars am Kamp, 1997; АвстріяАнна Сидоренко. Krems, Gars am Kamp, 1997; АвстріяАнна Сидоренко. Лендарт симпозіум Gars am Kamp (Австрія), 1997Анна Сидоренко. ArtsLink, Headlands, 1998; Каліфорнія (США)Анна Сидоренко. ArtsLink, Headlands, 1998; Каліфорнія (США)Анна Сидоренко. ArtsLink, Headlands, 1998; Каліфорнія (США)Анна Сидоренко. Фестиваль Periferic-3, 1999. Ясси, (Румунія)Міжнародний фестиваль «Мова». Галерея «Дзиґа», 2001, ЛьвівАнна Сидоренко. Міжнародний фестиваль «Мова». Галерея «Дзиґа», 2001Анна Сидоренко. DONUMENTA, 2003. Регенсбург (Німеччина)Анна Сидоренко. Енвайронмент «99 кроків», 2004, Gars am Kamp, АвстріяАнна Сидоренко. «Мильна опера» в рамках міжнародного проекту «Чернівецька Австрія». Bridge:ing: Львів, Чернівці, Братислава, Будапешт, Краков, Відень. 2005Анна Сидоренко. «Мильна опера» в рамках міжнародного проекту «Чернівецька Австрія». Bridge:ing: Львів, Чернівці, Братислава, Будапешт, Краков, Відень. 2005Анна Сидоренко. Проєкт 24 hours.UA, 2006. Замок УяздовськийАнна Сидоренко. Артпроект Park.in до 130-річчя Стрийського парку, 2010Анна Сидоренко. Артпроект Park.in до 130-річчя Стрийського парку, 2010Анна Сидоренко. Фази місяця, 2021Анна Сидоренко. Фази місяця, 2021

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх