Анєля Пайонкувна (Aniela Pająkówna)

Анєля Пайонкувна (Aniela Pająkówna)

  • 1864, с. Медика – 1912, Париж
  • Академія Колароссі
  • Біографія Анєлі Пайонкувни відзначена боротьбою за себе, за право на освіту, творення і експонування своїх робіт

    Навчалася спочатку в Кракові в Школі образотворчих мистецтв у Флоріана Цинка та Леопольда Лоффлера, а з 1886 року в Парижі в Академії Жуліана та Академії Колароссі. Вона також навчалася в Мюнхені.

    1886 – дебют на виставці Товариства шанувальників мистецтв у Львові
    1887 – участь у виставців Товариства друзів образотворчого мистецтва в Кракові
    1891 – з Парижа Анєля Пайонкувна повернулась до Львова, де створила власну студію
    1897 – участь у виставці в Künstlerhaus у Відні, в Парижі в Національному салоні витончених мистецтв (Salon Société Nationale des Arts)
    1898 – Анєля Пайонкувна познайомилася зі Станіславом Пшибишевським у Львові, коли він приїхав читати лекцію про Шопена. Між ними виникли романтичні стосунки
    1900 – Даґні Юль (дружина Станіслава Пшибишевського, з яою його познайомив Едвард Мунк), із сином Зеноном виїхала до Львова, а їхня донька Іві була віддана під опіку Анєлі Пайонкувни
    1899 – участь у першій виставці Асоціації польських художниць у Сукенніце
    1901 – у Кракові народилась Станіслава Пшибишевська – дочка Анєлі Пайонкувни та Станіслава Пшибишевського
    Станіслав Пшибишевський визнав дочку (Станіслава отримала прізвище батька на підставі вироку суду лише в тринадцять років, вже після смерті матері), не мав бажання узаконювати стосунки з її матір’ю.
    1907 – статус нехаміжньої матері-одиначки ускладнював органузовавати виставки, Анєля Пайонкувна була вимушена переїхати з донькою зі Львова до Відня, потім до Цюріха, Мюнхена
    1909 – оселилась в Парижі
    від 1909 – участь у виставках Салону Незалежних (Salon des Indépendants)

  • Роботи
  • Анєля Пайонкувна. Автопортрет, 1882; папір, олівецьАнєля Пайонкувна. Гураль, 1886Анєля Пайонкувна. Зофія Ріттнерова, 1894; олія, полотно; MHWАнєля Пайонкувна. Христос у молитві, 1895; олія, полотноАнєля Пайонкувна. Портрет дами в білій сукні (ймовірно автопортрет), 1896; олія, полотноАнєля Пайонкувна. Портрет жінки з котом, 1898; олія, полотно, Музей народовий у ВаршавіАнєля Пайонкувна. Циганка; олія, полотно. Музей мистецтв в ЛодзіАнєля Пайонкувна. Автопортрет з дочкою, 1907Анєля Пайонкувна. Мєчислав Павліковський, 1907;олія, полотно; ЛНГМАнєля Пайонкувна. Світловолоса дівчинка в рожевому фартушку, 1908; олія, полотноАнєля Пайонкувна. На відпочинку; олія, полотноАнєля Пайонкувна. Галя ПавліковськаАнєля Пайонкувна. Автопортрет

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх