Ерна Розенштейн (Erna Rosenstein; Ela)

Ерна Розенштейн (Erna Rosenstein; Ela)

  • 1913, Львів – 10 листопада 2004
  • Краківська академія мистецтв
  • Початково працювала як акварелістка, але згодом захопилась сюрреалістичним живописом. Художниця також займалась графікою, переважно малювала тушшю. У 1946 році виконала обкладинку до книги «Очима 12-річної дівчинки», виданої у Кракові Єврейською Історичною Комісією, де описувалось життя за часів окупації

    Ерна Розенштейн народилась у 1913 році у Львові, згодом оселилась у Варшаві. Була дружиною літератора Артура Сандауера. Її батько початково працював суддею у Львові, а згодом переїхав з родиною в Краків, де працював адвокатом.

    У Кракові Ерна Розенштейн підтримувала стосунки з Спілкою комуністичної молоді; потім вчилась у Віденській Академії мистецтв. Належала до лівої політичної організації «Freie Arbeiterjugend». Повернувшись до Кракова, вступила до Краківську академію мистецтв, де навчалась у майстернях В. Яроцького та В. Вейсса.

    Гітлерівську окупацію пережила завдяки «арійським документам»; тоді її підтримували художниця з Ченстохови Богумила Малець, а також Кристина Бельська; згодом – відома письменниця Аурелія Вилежинська, котра потім загинула під час Варшавського Повстання.

    Дебют Ерни Розенштейн відбувся під час краківської виставки «Молодих художників» у жовтні 1946 р.

    Після війни Ерна Розенштейн відвідала Англію та Австрію. Виставки її творів відбувались переважно у Кракові. Нині твори художниці зберігаються у провідних колекціях Польщі.

Джерела:
1. Б. М. Пінчевська. Творчість єврейських художників Східної Галичини 1900-1939 років. Корсунь-Шевченківський, Корсунський видавничий дім “Всесвіт”, 2013. 240 сторінок.

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх