Анна Сидоренко
- 1958, м. Єнакієве (Донецька обл.)
- Харківський художньо-промисловий інститут
- Роботи
Художниця конструює висловлювання користуючись широким арсеналом медіа, зокрема, фотографією, відео, інсталяцією, енвайронментом та лендартом. Прикметною є робота з натуральними, природними матеріалами, такими як вода, пісок, каміння, деревина
1978-1982 – навчання у Луганському художньому училищі
1982-1987 – навчання у Харківському художньо-промисловому інституті, на відділені станкової графіки
По закінченню викладала в Донецькому художньому училищі.
1989 – симпозіум скульптури та графіки. Будинок творчості «Седнів»
1990 – симпозіум Жденієво, Закарпатська обл.
1991 – симпозіум будинок творчості «Седнів» (куратор Тіберій Сільваші)
1992 – симпозіум будинок творчості «Седнів»
1993 – симпозіум будинок творчості «Седнів»
1993 — спільна виставка Still Things з німецькою художницею Акелай Зелл (Akelei Sell), галерея Broshwitz, Берлін (Німеччина)
1993 — виставка-лабораторія «3/3» спільно з Глібом Вишеславським та Сергієм Якуніним. Київський планетарій
Від 1993 – членкиня Спілки художників України
1994 – виставка «Живописна пластика». Український музей, Київ
1994 – міжнародний мистецький симпозіум Land art. Laboratorium-94. Попрад (Словенія)
1994 – симпозіум будинок творчості «Седнів»
З 1995 року Анна Сидоренко живе і працює у Львові.
1996 – симпозіум Bathyscaphe. Одеса (кураторка: Ута Кільтер)
1996 – проєкт Сonvert.
«Конверт» – це конвертація, зміна. Юрій Соколов придумав проєкт в якому конвертація, перетворення, зміна, доповнення могли бути нескінченними. У проєкті взяли участь шестеро: Анна Сидоренко, Сергій Якунін, Юрій Соколов, Сергій Міхновський, Олександр Замковський, Дмитро Кузовкін. Учасники будували свої висловлювання навколо спільної теми – «прозорість». Анна Сидоренко робила фотографії крапель: кожна наступна крапля збільшувалась в діаметрі і нашаровувалась на попередню. Пізніше проєкт експонувався в галереї “Арт-Коллегія” як розвішані нарізно прозорі сторінки. Окремо Анна Сидоренко представила інсталяцію зі скла та крапель на виставці «Внутрішній рух» (в рамках міжнародного бієнале Spatia Nova, Галерея 103, Санкт-Петербург).
1996 – фотоперформанс «Фази Місяця». Львів
1996 – виставка «Внутрішній рух» (в рамках міжнародного бієнале Spatia Nova). Галерея «103», Санкт-Петербург (Росія)
1997 – акція «Сотовий об’єкт». Львів
1997 – симпозіум Dialog between East and West. Epiphany. Культурний центр. Грац / Замок Поппендорф (Австрія). Під час симпозіуму був реалізований проєкт “Сімейний альбом”
1997 – симпозіум Land art in Gars am Kamp (Австрія)
1997 – стипендіатка KulturKontakt. Artists-in-residence program. Під час резиденції був створений проєкт «Теравпевтичне одкровення». Госпіталь, Відень (Австрія).
1997 – акція Academic-Zone, Львів ( група «Академія»: Анна Сидоренко та Юрій Соколов, Стас Горський та ін.)
1998 – стипендіатка Artslink. Artists-in-residence program. Headlands Center for the Arts, Каліфорнія (США). Під час резиденції було реалізовано кілька робіт, зокрема, акція (фотодокументація) “Homo Ludens”.
1999 – виставка Trip. Галерея «Совіарт», Київ. Серед іншого була представлена (фотодокументація) “Homo Ludens”
1999 – симпозіум Wo ist Kunst, Laboratory-99. Фрауенфельд (Швейцарія)
1999 – фестиваль Periferic-3. Ясси, (Румунія)
2001 – кураторка, учасниця міжнародного фестивалю «Мова». Галерея «Дзиґа», Львів.
2002 – стипендіатка Heinrich Boll Foundation. Artists-in-residence program. Heinrich-Boll-Hous Langenbroich e.V. (Німеччина)
2003 – DONUMENTA ars danubiana. Регенсбург (Німеччина)
2004 – Land art in Gars am Kamp. Енвайронмент «99 кроків» (Австрія)
2004 – виставка «Зворотність». Гал. «Совіарт», Київ
2004 – виставка Ansichtsache. Замок Бургау, Дюрен (Німеччина)
2005 – арт-проєкт «Мильна опера» в рамках міжнародного проекту «Чернівецька Австрія». Bridge:ing: Львів, Чернівці, Братислава, Будапешт, Краков, Відень
Мильна опера
Що, для чого і навіщо?
З таким розчуленням роздивляюся гіпсову копію, яка раптом до мене потрапила: “Антик”, справжнісенький “антик”. Тільки з гіпсу, один з десяти.
Та, яка в солодкій млості стояла на агорі – в 1875 році відбилася далекою луною в “Австрії” на площі Австрії у Чернівцях. Автор Карло Пеккарі, не Фідій.
Наступна луна – десять гіпсових копій 2005 року виготовлення. Луна луни, копія копії. Автор не названий – чиста технологія.
Безтілесність античного першообразу – мармур 1875 – гіпс 2005-го. Фідій – Пекарі – технологія виробництва копій.
Зупиняюся на логічно-послідовному варіанті: свою копію-копії (гіпсу 2005 року) з копії (мармуру 1875 року) роблю… з мила. Тобто, роблю форму з зображенням “Австрії”.
Безтілесність – мармур – гіпс – мило.
Фідій – Пеккарі – технологія копій – згідно логіки я це мило варю-формую власноруч.
“Мила” буде багато – товар врешті решт.
Виставляю як у магазині – на поличках прикріплених до білої стіни.
Яка доля мила? – Змилюватись.
На мило, на білу стіну, на “Австрію”, що стоїть поруч, пускаю потік води (відео). Води-часу – не я вигадала, ще з часів тих же греків. Геракліта & К.
І ясна річ, – Моцарт. В концтаборі, де євреїв, чи не найбільшу частину мешканців Австро-Угорщини, пускали на мило, з репродукторів звучав Моцарт.
Я – художниця львівська. Тому, для витонченості відчуття – це буде Моцарт-син. Він років з 30 музикував у наших “палестинах”. Теж – не батько, тільки луна.
Яка доля Афін – Афродіт – Австрій сьогодні? Бренд. І туалетного мила зокрема. Для кращого просування товару. Культуру на мило?
Коли остаточно змилиться, може з’явиться щось нове, чисте.
Концепція: Анна Сидоренко. Автор тексту: Олексій Титаренко
2005 – стипендіатка Pollock Krassner Foundation (США)
2006 – проєкт 24 hours.UA (за участі Назара Гончара, Юрія Шнайдера, Анни Сидоренко, Мирослава Ягоди, кураторка Антоніна Денисюк). Центр сучасного мистецтва «Замок Уяздовський» (Польща)
2006 – ленд-арт симпозіум «Шешори»
2008 – ХІ міжнародний лендарт симпозіум «Простір прикордоння». Могриця, Сумська обл
2008 – виставка «Про_лет». Галерея «Ленин», Запоріжжя
2010 – енвайронмент-проєкт Трансгресії «PARK.IN», Стрийський парк, Львів
2010 – енвайронмент-проєкт Трансгресії «Fort Missia», Львів
2010-2020 – кураторка мистецької галереї Гері Боумена, Львів
2020 – учасниця виставки «Чому у Львові будуть художниці»