Роман Зілінко

Роман Зілінко

  • 12 березня 1979, Тернопіль
  • Католицький Університет в Любліні
  • Іконописець, історик мистецтва, куратор та автор експозицій виставок. Роман Зілінко як теоретик досліджує давньоукраїнське мистецтво (український іконопис 17-18 століть та народну ікону), що відображається у його творчих пошуках в царині іконопису

    Народився в родині художників Ігора та Орисі Зілінків.

    1990-1994 — навчання у Тернопільській дитячій художній школі
    1996-2001 – навчання у Львівській Богословській Академії (тепер Український Католицький Університет)
    2002-2003 – магістерська програма у Католицькому Університеті в Любліні
    2003-2006 – докторантура у Католицькому Університеті в Любліні (Інститут історії мистецтва)
    Від 2006 – робота у Національному музеї імені Андрея Шептицького у Львові, науковий співробітник відділу давньоукраїнського мистецтва, досліджує український іконопис 17-18 століть, народну ікону,
    з 2016 – керівник експозиційно-виставкового та науково-освітнього відділу музею. Куратор та автор експозицій виставок (Жовківський іконостас Івана Рутковича (2009), Коли святі посміхаються: народні ікони другої половини ХІХ – початку ХХ ст. з Буковини, Гуцульщини та Покуття (2015), Портрет міста. Львів кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст. (2017) та інші)
    з 2012 року займається іконописом, учасник виставок та виставкових проектів у Львові, Києві, Харкові, Тернополі, Варшаві, Любліні, Вроцлаві, Познані, Ряшеві, Парижі, Лурді, Нью Йорку.
    2016 – проект «Вихід» галереї «IconArt», кураторка — Марія Цимбаліста («Дзиґа», Львів; «Бункермуз», Тернопіль; «Едукаторіум», Київ;)
    2017 – персональна виставка «Такі святі, такі близькі…», галерея «IconArt»
    з 2014 – учасник щорічних міжнародних іконописних пленерів у Новиці (Польща)
    2016 – комісар іконописного пленеру у Новиці (під назвою Апокаліпсис)
    Також учасник іконописних пленерів та симпозіумів у Лурді, Любліні, Новиці та Трускавці
    2015 — автор дитячої книжки-розкладанки Рідво Христове (автор тексту Мирослав Лаюк, Видавництво Старого Лева )

  • Роботи
  • Роман Зілінко. Покров Богородиці, 2013; дошка, акрил, золочення, латунь, карбуванняРоман Зілінко. Христос в гробі, 2016; дошка, акрил, темпера, сріблення, 21х80Роман Зілінко. Сон Єссея, 2017; фанера, паволока, левкас, акрил, золоченняРоман Зілінко. Архангел Михаїл, 2017; дерево, різьба, левкас, акрил, золоченняРоман Зілінко. Св. Юрій, 2017; дерево, різьба, левкас, акрил, золоченняРоман Зілінко. В'їзд до Єрусалиму, 2017Роман Зілінко. Втеча в Єгипет, 2017; дошка, паволока, левкас, золочення, акрил, 53х41,5Роман Зілінко. Тайна вечеря, 2018Роман Зілінко. Св. Миколай, 2019; дошка, паволока, левкас, акрил, золочення, 64х24,5Роман Зілінко. Cв. Стефан, 2019; дошка, паволока, левкас, акрил, золочення, 53,5х20,5Роман Зілінко. Тайна Вечеря, 2019; дошка, левкас, акрил, золочення, d-42Роман Зілінко. Св. Андрій, 2019; дошка, паволока, левкас, акрил, золочення; 72x36Роман Зілінко. Святий Юрій, 2020; дошка, паволока, левкас, золочення, d-22Роман Зілінко. Серце Христове, 2020; дошка, паволока, левкас, акрил, золочення, 36х29Роман Зілінко. Ікона Преображення Господнього, 2020; дошка, паволока, левкас, акрил, золочення, 50х39Роман Зілінко. Богородиця - Опікунка, 2020; липова дошка, рельєф, паволока, левкас, акрил, золочення, 35х23,5Роман Зілінко. Поклін Трьох Царів, 2020; дошка, паволока, левкас, акрил, золочення; 73х53,5Роман Зілінко. Тайна вечеря, 2020

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх