Єжи Елевтерій Шимонович-Семигиновський (Jerzy Siemiginowski-Eleuter)

Єжи Елевтерій Шимонович-Семигиновський (Jerzy Siemiginowski-Eleuter)

  • 1660, Львів — 1711, Львів
  • Академія святого Луки в Римі
  • Живописець та гравер епохи бароко

    Син львівського художника Єжи Шимоновича старшого.
    з 1682 року — академік.
    У 1683 році повернувся з Італії.
    З 1686 року постійно працював надворним малярем короля Яна III Собєського, виконував його замовлення на роботи в замках Жовкви і Вілянова, в яких виконав чотири алегоричні пано («Весна», «Літо», «Осінь» і «Зима») для пляфонів, портрет королівської родини, та кінний портрет королівського подружжя. Йому приписують образ святої Анни в костьолі святої Анни в Кракові і святого Севастіяна в Костелі святого Хреста у Варшаві, а також картини «Вакх», «Аріядна», «Свята Родина», що зберігаються у Львівській картинній галерії.
    За сприяння Яна ІІІ отримав нобілітацію.
    Робив розписи інтер’єру костелу Пречистої Діви Марії в Щучині.
    Петранович Василь — його учень.

  • Роботи
  • Єжи Шимонович. Вакх і Аріадна, 1680-і д,о 70-76; ЛНГМ, ОлеськоЄжи Шимонович. Ян ІІІ Собеський в римському костюмі, 1680Єжи Шимонович. Плафон Весна, 1680; полотно, олія; ВілянувЄжи Шимонович. Плафон Осінь, 1682; полотно, олія; ВілянувЄжи Шимонович. Королева Марія з дітьми, 1684; полотно, олія; ВілянувЄжи Шимонович. Ян ІІІ Собеський під Віднем, 1686; полотно, олія; NMWЄжи Шимонович. Плафон Літо, 1689; полотно, олія; ВілянувЄжи Шимонович. Мадонна з немовлям, 1685; полотно, олія; NMWrЄжи Шимонович. Королева Марія та дочка Тереза, 1690; полотно, олія; ВілянувЄжи Шимонович. Аполлон грає на флейті, 1692; фрагмент фрески; ВілянувЄжи Шимонович. Тереза Собеська, 1694; полотно, олія; ВілянувЄжи Шимонович. Мадонна з немовлям і свята Анна, 1700; полотно, олія; КраківЄжи Шимонович. Автопортрет, 1710; полотно, оліяЄжи Шимонович. Константій СобеськийЄжи Шимонович. Ян ІІІ Собеський і син Якуб

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх