Володимир Баляс

Володимир Баляс

  • 29 серпня 1906, Рогатин — 19 квітня 1980, Сан-Дієго США
  • Львівська політехніка (1929-1932)
    Варшавська Академія мистецтв (1931-1938)
  • Володимир Баляс – графік, ілюстратор, скульптор. Мистецтвознавці відзначали в окремих творах модерністичне спрямування і близькість до кубістичного експресіонізму.

    Першим вчителем малярства для Володимира Баляса став талановитий пейзажист та ілюстратор Юліан Панькевич, який на той час проживав у Рогатині.
    У Варшавській Академії мистецтв студіював малярство у професора М. Котарбінського, ужиткову та артистичну графіку в професора Е. Бартломейчика.

    Без матеріальної підтримки під час навчання в Варшаві, Володимир Баляс заробляв на життя беручи участь в рекламних конкурсах. Виконував різноманітні графічні роботи: екслібриси, ілюстрації обкладинок та рекламні промислові малюнки

    1938 – Володимир Баляс випускається з Варшавської Академії мистецтв та переїжджає до Львова
    1939-1944 – викладач у Мистецько-промисловому інституті

    Володимир Баляс видав «Буквар», оформив книжечку для дітей Романа Завадовича «Льодова царівна», обкладинки для збірок поезій Богдана Нижанківського «Терпке вино» (1942) й Івана Коваліва «Прелюдії» (1943). (видано в «Українське видавництво»)

    Володимир Баляс залишив велику творчу спадщину — понад 400 шедеврів українського й світового образотворчого мистецтва. Одна з найбільших колекцій художника в Україні знаходиться в Рогатині — родинному місті Баляса, у гімназії ім. Володимира Великого. У збірці нараховується майже 50 робіт (переважно ліногравюри).

    Наприкінці другої світової війни художник був змушений покинути Україну і виїхав до Німеччини, де певний період перебував у таборі біженців в Ганновері. Виставляв свої картини в Українській Спілці Образотворчих Митців із осередком у Мюнхені.

    1947 – Володимир Баляс переїхав до Канади

    Останні роки життя художник прожив у США, працював над оформленням українських книжок. Тут він створив також цілий ряд ліноритів високого рівня

    Частина матеріалів надійшла до Києво-Могилянської Академії, частина — до Національного музею у Львові.

  • Роботи
  • Володимир Баляс. Манюсінька, 1943Володимир Баляс. Манюсінька, 1943Володимир Баляс. Манюсінька, 1943Володимир Баляс. Пейзаж, 1952Володимир Баляс. Соняшники, 1976Володимир Баляс. Натюрморт з зеленою вазою, 1976Володимир Баляс. Юрій Змієборець, 60-тіВолодимир Баляс. Дівчина з дзбанком, мозаїка

Сторінка на Вікіпедії
Галерея робіт на сайті Музейного комплексу в Рогатині

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх