Владислава Ґостинська (Władysława Gostyńska)

Владислава Ґостинська (Władysława Gostyńska)

  • 1858, Львів – 1934, Львів
  • Львівська художньо-промислова школа
  • Для творчості Владислави Ґостинської властиві реалізм, увага до деталей, у портретах – глибока психологічна характеристика. Від початкку 20 ст. зверталася до імпресіонізму й символізму

    1880-1883 – навчання у Львівській художньо-промисловій школі, викладач – Т. Вишньовецький
    1884-1886 – Віденьська Художньо-промислова школа, майстерня Станіслава Романа Левандовського
    1886 – працювала у Львові, викладала рисунок в жіночій учительській семінарії
    від 1886 – учасниця львівських мистецьких виставок
    1894 – експонувала книжкову шафу, оздоблему рільбленими та живописними орнаментами, стилізованими мотивами гуцульських керамічних виробів О. Бахметюка на Загальній крайовій виставці

    Виконувала у тонованому під бронзу гіпсі, теракоті і бронзі портретні погруддя, плакети та медальйони відомих львів’ян (зокрема «Ф. Боберська», 1889; «С. Невядомський», 1891; «Е. Лозинський», 1900). У 1889 виконала бронзовий портретний медальйон для пам’ятника Ф. Боберської (автор С.-Р. Левандовський) у львівському костелі кармелітів св. Михаїла. Портретні погруддя трактувала як композиції побутового жанру: «Чернець», «Італійка» (обидві – 1886), «Старець» (1887), «Пустун» (1894).

    Різьбила також твори на історичну тему. Скульптура «Іван Богун» (1888), інспірована романами Г. Сенкевича, представляла енергійно виліплену постать молодого українського козака. Роботи зберігаються у Львівській національній галереї мистецтв та в історичному музеї.

  • Роботи
  • Владислава Ґостинська. Лозинський Едмунд-Кароль, 1899; бр. 46-37

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх