Святослав Гординський

Святослав Гординський share

  • 30 грудня 1906, Коломия — 20 травня 1993, Верона, Нью-Джерсі, США
  • Берлінську академію мистецтв, курс візантології в Українському науковому інституті (Берлін)
    У Парижі навчався в академії Жульєна і Модерній академії Фернана Леже
  • Український художник, графік 20-30 років ХХ ст. Мистецтвознавець, поет, перекладач, журналіст

    1931 — повернувся до Львова, де заснував Асоціацію незалежних українських митців (АНУМ), став редактором її журналу «Мистецтво». Виставлявся на міжнародних виставках у Римі, Берліні, Празі.

    Знаючи добре візантійсько-київську українську традиції, поєднував її з новітніми конструктивними досягненнями і зумів майстерно подати українську ментальність у стилістиці свого часу.

    Опублікував монографії про багатьох українських художників.

    У часи 2-ї світової війни згуртував близько 400 художників, видав каталог, який тривалий час був чи не єдиним енциклопедичним довідником про життя і творчість українських митців.
    У 1944 — емігрував на Захід.
    У Мюнхені заснував Спілку праці українських образотворчих митців.
    Згодом, переїхав до США, заснував Об’єднання Мистців Українців в Америці (ОМУА), організував велетенську виставку українських митців-американців і опублікував її каталог — своєрідну енциклопедію українського малярства у Штатах.
    На початку 1990-х років (1991) відвідав незалежну Україну.
    Свою колекцію мистецьких творів заповів Національному музеєві у Львові.

  • Роботи
Джерело: Вікіпедія

Інші профілі

Леопольд (Леон) Крец (Leopold Kretz)

Леопольд (Леон) Крец (Leopold Kretz)

Художник, скульптор, викладач. В роботах Леопольда Креца можна спостерігати надвзичайне емоційне піднесення, що, на думку дослідників, зумовлено впливом одного з перших його вчителів – Олекси Новаківського

Матвій Полейовський (Maciej Polejowski)

Матвій Полейовський (Maciej Polejowski)

Скульптор доби рококо українського походження, послідовник традицій Йогана Пінзеля і Бернарда Меретина. Стилістично скульптура Матвія Полейовського відноситься до рококо із певним тяжінням до класицизму

вверх