Леон Хвістек

Леон Хвістек share

  • 13 червня 1884, Краків – 20 серпня 1944, Барвиха (Московська обл.)
  • Краківська Академія образотворчих мистецтв (1903—1904)
  • Художник, філософ, математик, теоретик мистецтва. На творчість Леона Хвістека вплинула естетика французького кубізму та італійського футуризму

    Леон Хвістек закінчив Ягеллонський університет, де вивчав філософію та математику.

    1908—1910 – навчання у Ґеттінґені та Відні
    1913—1914 – навчався образотворчого мистецтва у Парижі, там познайомився з таким напрямом у мистецтві, як кубізм.
    1914—1916 – був на фронті
    1917 – став співзасновником краківської групи «Польські Експресіоністи», був її головним теоретиком (до групи входили: Станіслав Віткевич, Титус Чижевський та ін.), 1919 група перейменувалась у Formists
    1922 – викладач математики у Ягеллонському університеті
    1927 – персональна виставка в Кракові
    1928 – захистив дисертацію з математичної логіки
    1930-1941 – обраний завкафедри філософії у Львівському університеті (на той час університет Яна Казимира)
    1934 – персональна виставка у Львові

    Після вибуху Другої світової війни залишився в окупованому радянською армією Львові. Згодом розпочав співпрацю з газетою «Czerwony Sztandar».

    17 вересня 1940 – вступив до Союзу радянських письменників України.
    У червні 1941 – перед наступом гітлерівців, евакуювався разом із радянським військом
    1941—1943 – проживав у Тбілісі, де навчав математичного аналізу
    1943 – продовжив викладати у Москві

    Леон Хвістек розвинув свою теорію множинності реальностей відносно мистецтва. Він виділив чотири основних типи реальності та відповідність їх з чотирма напрямками живопису

    Чотири типу реальності:
    1. популярна реальність (реалізм здорового глузду)
    2. фізична реальність (побудована фізикою)
    3. феноменальна реальність (чуттєві враження)
    4. інтуїтивна реальність (сни, галюцинації, стани підсвідомості)

    Типи живопису, відповідні вищенаведеним реальностям:
    1. Примітивізм
    2. Реалізм
    3. Імпресіонізм
    4. Футуризм

    У роботах художник використовував змінний ритм геометричних і органічних форм, які, змінюючись і переплітаючись, охоплювали всю площину полотна. Так само, як для футуристів, предметом його інтересу було місто
  • Роботи
  • Леон Хвістек. Бенкет, 1910Леон Хвістек. Фехтування, 1919Леон Хвістек. Ню, 1919Леон Хвістек. Ню, 1920Леон Хвістек. Саламандра, 1920 Леон Хвістек. Титус Чижевський, 1920Леон Хвістек. Ділове місто, 1920 Леон Хвістек. Фехтування, 1925Леон Хвістек. Бенкет, 1925Леон Хвістек. Портрет дружини, 1927Леон Хвістек. Сватання, 1929Леон Хвістек. Композиція з фигурою, 1930Леон Хвістек. Генрі Балка - диригент театру ЛьвоваЛеон Хвістек. Акт, 1932 Леон Хвістек. ПоцілунокЛеон Хвістек. Парад у Львові, 1937Леон Хвістек. Ольга Хвістек, 1939

Сторінка на Вікіпедії

Інші профілі

Йоахім Вайнгарт (Joachim Weingart)

Йоахім Вайнгарт (Joachim Weingart)

Представник «паризької школи». Автор фігуративних композицій, натюрмортів та пейзажів, що характеризуються використанням жовто-коричневих та червоних тонів

Володимир Немира

Володимир Немира

Світогляд художника сформувався під впливом українських художників-модерністів — Нью-Йоркської групи Юрія Соловія, Михайла Дзиндри, Емми Андієвської, котрі творили в США ще у 1960-1980х роках