Юзеф Кідонь (Jozef Kidoń)

Юзеф Кідонь (Jozef Kidoń)

  • 9 березня 1890, Рудзіца – 10 березня 1968, Варшава
  • Автор олійних та пастельних творів, переважно портретів, квіткових натюрморів та краєвидів у традиціях постімпресіонізму: характерні динамічні широкі мазки, часом звертався до стилістики ар деко

    1910 – 1914 – навчання у Вільній Академії мистецтв у С. Батовського-Качора і Л. Квятковського у Львові, продовжив навчання у Парижі та Амстердамі
    1919 – брав участь в обороні Львова
    1923 – 1924 – подорожував Італією, відвідав Венецію, Флоренцію, Неаполь та Рим
    1927 – 1939 – Юзеф Кідонь жив у Катовіце, де малював портрети сілезької еліти (в основному жінок) і отримав визнання

    Працював у Львові (1910–27, 1939–41), Катовіце (до 1939), Кракові та Варшаві (від 1949). Учасник виставок від 1921 – у Львові, Катовіце та Варшаві. Посмертна персонанльна виставка відбулась у Катовіце (2009). Окремі полотна зберігаються у Львівській галереї мистецтв, Музеї історії м. Катовіце.

  • Роботи
  • Юзеф Кідонь. Жінка в білому жилеті, 1926; картон, оліяЮзеф Кідонь. Танок, 1920; картон, оліяЮзеф Кідонь. Ню з віялом, 1920-ті; картон, оліяЮзеф Кідонь. Художник і циганка, 1929; картон, оліяЮзеф Кідонь. Автопортрет, 1930; картон, оліяЮзеф Кідонь. Портрет жінки; картон, оліяЮзеф Кідонь. Жінка з трояндою, 1930; картон, пастельЮзеф Кідонь. Іспанка, 1930; папір, картон, олівецьЮзеф Кідонь. Дівчина в гуцульському строї, 1937; картон, пастельЮзеф Кідонь. Жіночий портрет, 1938; олія, холстЮзеф Кідонь. В очікуванні; туш, гуаш, папірЮзеф Кідонь. Ню; туш, гуаш, папірЮзеф Кідонь. Барбара Таліковська; папір, пастельЮзеф Кідонь. Портрет молодої жінки, 1943; картон, пастельЮзеф Кідонь. Дама з блакитним шаликом, 1947; папір, пастель

Інші профілі

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін

Ілля Тодуркін звертається до графіки та скульптури, як до практики створення артефактів, що відображають відчуття або міркування, мають властивості пам’яті та стають носіями особистого досвіду

Марʼян Внук

Марʼян Внук

Досконале володіння реалістичною пластикою та досвід роботи з монументальною скульптурою дозволили Марʼяну Внуку посісти місце в дисципліні, нав’язаній соцреалізмом, одним із провідних творців якого він став

Денис-Лев Іванцев

Денис-Лев Іванцев

Для другої половини 30-х років картинам Дениса-Льва Іванцева притаманний абстрактно-філософський зміст. Наприкінці 30-х років — початку 40-х з’явився пейзажний живопис митця. До монументальної спадщини Дениса Іванцева належать розписи в українських церквах у Галичині

вверх